کد خبر: ۳۸۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 04 March 2017

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه سیستم بانکی در کردستان 400 میلیارد تومان یک نفر را یکجا بخشیده است گفت: باید مشخص شود این 400 میلیارد کجا رفته و چه کسی واسطه این کار بوده است و این افراد باید رسوا شوند.

به گزارش تابناک کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در سنندج با اشاره به لزوم توجه به وضعیت محرومان در جامعه اظهار کرد: علت محروم شدن محرومین آن است که حق این قشر را دیگران خورده‌اند و ما نباید اجازه دهیم فشار به مردم وارد شود.

وی گفت: دستگاه قضایی باید بداند در این قضایا مسئول است چرا که کسانی که مشغول سوء‌استفاده هستند آنچه به دست می‌آورند از جیب مردم بیچاره است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بیت‌المال متعلق به مردم است تصریح کرد: اگر از بیت‌المال پول برداشت شده و امکان برای هزینه کردن برای مردم وجود ندارد دلیلش آن است که عده‌ای دزد به شکل‌های مختلف و دزدی‌های محترمانه و غیرمحترمانه از بیت‌المال برداشت کرده‌اند.

وی گفت: دزدی، دزدی است، برخی‌ها دزدی محترمانه می‌کنند، از طریق بانک یا امثال آن، همه دزدی است؛ چرا باید به دزد احترام بگذاریم، حالا این دزد هرکسی می‌خواهد باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه دزد کله‌گنده و کوچک در اصل موضوع تفاوتی با هم ندارند افزود: دزد، دزد است باید با او برخورد کرد، دزد را باید گرفت و مال مردم را به مردم برگردانند.

وی با اشاره به وضعیت بانک‌ها و برخی سوءاستفاده‌های میلیاردی خاطر نشان کرد: چرا چنین وضعیتی باید رقم بخورد، چرا در کشوری مثل چین باید چنین مفسدان اقتصادی را اعدام کنند ولی ما چنین کاری نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: این افراد، هرکس که باشند باید آنها را رسوا کنیم و به مردم بگوئیم این فرد خیانت کرده است.

وی با اشاره به فشار بانک‌ها به برخی افراد ناتوان برای پرداخت معوقاتشان افزود: برای مثال فردی که 5 میلیون تومان تسهیلات از بانک گرفته و الان می‌گوید اگر همه اموالم را بفروشم قادر به بازپرداخت آن نیستم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: در همین استان کردستان سیستم بانکی 400 میلیارد تومان یک نفر را با سوءاستفاده یکجا بخشیده‌اند ولی در عین حال اگر همه ما بگوئیم که دو میلیون تومان یک نفر ناتوان را ببخشید می‌گویند نمی‌توانیم!

وی با اشاره به بخشودگی 400 میلیارد تومانی ضمن طرح این سؤال که این پول که بخشیده شده متعلق به کیست گفت: مگر پول مال شماست که ببخشید؟ این کار به چه دلیل انجام شده است؟ باید مشخص شود این 400 میلیارد کجا رفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با وحشتناک خواندن این مسائل افزود: این پول مگر حق کیست؛ این سؤال مطرح است که اگر این 400 میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان قرار می‌گرفت آیا همه مشکلات محرومان این استان سروسامان می‌گرفت یا خیر؟ آیا این امکان وجود داشت که با این پول برای همه آنها شغل ایجاد کرد یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه آنچه اشاره شد تنها یک مورد است تصریح کرد: واقعاً باید پرسید چرا این کار در کردستان انجام شده است؟ چه کسی واسطه این کار بوده است؟ این پول اگر قرار بود بخشیده شود باید به مردم بخشیده می‌شد؛ اگر بانک می‌تواند یکجا 400 میلیارد تومان را ببخشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: این تنها یک مورد است و اگر سوء‌استفاده‌هایی را که در این استان شده و پول‌هایی که از جیب دولت و بانک رفته را می‌گرفتیم و برای اشتغال یا زیرساخت‌ها هزینه می‌کردیم ببینید چه اتفاقات خوبی می‌افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار