معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: 15 هزار دفترچه کولبری برای کولبران کردستانی صادر شده که جمعیتی قریب به 50 هزار نفر را شامل می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 04 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در سیزدهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: 15 هزار دفترچه کولبری برای کولبران کردستانی صادر شده که جمعیتی قریب به 50 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی گفت: کولبران برای متحمل نشدن تشریفات، دفترچه‌های خود را در اختیار تاجران قرار می‌دهند و آنها از این طریق کالا را خریداری می‌کنند که توسط کولبران از مرز عبور داده می‌شوند و در نهایت مالک اصلی تاجران هستند و لازم است نحوه برخورد با آنها در خصوص نداشتن انبار دارای شناسه تعریف شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: شفاف سازی و روان سازی ورود و خروج کالاها در مرزها از مهمترین مباحث دولت است.

وی اجرایی شدن سامانه ثبت انبارها و محل نگهداری کالاها را طرحی مفید دانست و گفت: اجرایی شدن این کار مستلزم همکاری همه دستگا‌ه‌های مربوطه است.

آشناگر افزود: برای تسهیل و روان سازی در اجرای این طرح، باید به این مهم باور داشته باشیم که قاچاق تا چه اندازه می‌تواند اقتصاد کشور را متضرر کند.

وی بر مبارزه هوشمند با قاچاق تاکید کرد و گفت: برای انجام این کار ممکن است در ابتدا با مشکلاتی مواجه باشیم که با همکاری همه دستگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: در گام نخست باید تمام انبارها در سطح استان اعم از دولتی و خصوصی شناسایی و بر اساس کدپستی که به صورت رایگان از طریق اداره کل پست در اختیار قرار داده می‌شود، نسبت به ثبت خود در سامانه جامع اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال برای ثبت انبارها فرصت هست، تصریح کرد: شناسایی انبارها در مناطق مرزی نیز ضروری است.

آشناگر ساماندهی بازارچه‌های مرزی را از اولویت‌های مهم دولت دانست و گفت: در این بازارچه‌ها باید گمرک و سایر تشریفات فعال شوند.

وی اجرای سامانه جامع را گامی ارزشمند در راستای شفاف‌سازی و مقابله با ورود کالاهای قاچاق دانست و افزود: انتظار داریم تمام دستگاه‌ها نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند و با دستگاه‌هایی که اهمیتی ندهند، برخورد قاطع خواهد شد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار