پاسخ استاندار کردستان به افشاگری نماینده ولی فقیه قانع‌کننده نیست!
نماینده ولی فقیه در کردستان دو روز پیش از بخشش معوقه بانکی ۴۰۰ میلیارد تومانی یک فرد خبر داد؛ این خبر طبیعتاً پرسش‌های بسیاری در ذهن مردم ایجاد کرده که نیازمند دریافت پاسخ است اما نه آن پاسخی که استاندار کردستان در شبکه‌های اجتماعی داد!
کد خبر: ۳۹۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 06 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، وجود مشکلات فراوان معیشتی در سراسر کشور و نیز استان کردستان سبب شده مردم اخبار مرتبط با حوزه اقتصاد را با حساسیت بیشتری دنبال کنند حال اگر این اخبار درباره فساد اقتصادی یا رانت اقتصادی باشد حساسیت دوچندانی در میان مردم ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان 14 اسفندماه در دیدار مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در سنندج از بخشش معوقه بانکی ۴۰۰ میلیارد تومانی یک فرد خبر داد؛ مبلغ بخشودگی اعلام شده در جلسه مذکور آنقدر کلان بود که بسیاری را در استان کردستان و حتی خارج از استان شگفت‌زده کرده است.

مردمی که به خاطر عقب افتادن حتی یک قسط تسهیلات از سوی شعب بانک‌ها به شیوه‌های مختلف تحت فشار قرار می‌گیرند طبیعی است که بخواهند بدانند این بخشودگی با استناد به کدام قانون صورت گرفته و اگر این کار قانونی نبوده ـ که نبوده ـ واسطه انجام کار و کسانی که دستور آن را صادر کرده‌اند چه کسانی هستند و مشخص است که دولت باید در این زمینه برای مردم شفاف‌سازی کند.

اما استاندار کردستان در یک اقدام کاملاً غیرمعمول، به زعم خود دست به شفاف‌سازی و ارائه پاسخ به سؤالات زده که البته این پاسخ نیاز به رمز‌گشایی دارد.

اینکه چرا نماینده عالی دولت در کردستان به جای شفاف‌سازی درباره این موضوع در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری دست به پاسخگویی در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های احباب دولت زده، خود شبهه‌برانگیز است اما ارائه تحلیل درباره این رویکرد به فرصت مناسب موکول می‌شود.

خبرگزاری دولت در کردستان نه در سایت رسمی خود بلکه در کانالش در یک شبکه اجتماعی، دیشب اظهاراتی منتسب به استاندار کردستان را بازنشر کرد که درباره این اظهارات گفتنی‌هایی هست.

در ابتدای پست منتشره آمده است «تکذیب شد» در حالی که از اظهار نظر یک جمله‌ای استاندار کردستان که در ادامه آن پست آمده هیچ تکذیبی برداشت نمی‌شود!

«بخشش بدهی 400 میلیارد تومانی بدهکار بانکی به هیچ عنوان در کردستان اتفاق نیفتاده است»؛ این همان جمله‌ای است که خبرگزاری دولت در کردستان در فضای مجازی از قول استاندار و انگار در پاسخ به اظهارات نماینده ولی فقیه در کردستان نقل کرده است.

برداشت مخاطب از جمله منتسب به استاندار کردستان دو وجه بیشتر نمی‌تواند داشته باشد؛ نخست آنکه مخاطب چنین برداشت کند که هیچ بخشش معوقاتی از اساس در کار نبوده است و بنابراین تخلفی هم اتفاق نیافتاده است اما به زحمت برای این وجه از موضوع گوش شنوایی یافت می‌شود چرا که این مهم توسط کسی مطرح شده که نماینده ولی فقیه در استان کردستان است و قطعاً مستندات کافی برای طرح موضوع وجود داشته است.

اما وجه دوم موضوع نیاز به رمزگشایی دارد؛ ممکن است قلم به دستان هم‌فکر و همراه دولت از خیلی مسائل بی‌خبر باشند ولی قطعاً جناب استاندار کردستان خوب می‌داند که بخشش 400 میلیارد تومان معوقه که توسط نماینده ولی فقیه مطرح شده به هیچ عنوان در محدوده اختیارات مدیریت امور شعب بانک‌ها در استان کردستان نیست و صدور دستور چنین بخشش شگفت‌آوری باید با دستور مرجع یا مراجعی فراتر از مدیران استان و چه بسا عواملی در مرکز انجام شده باشد بنابراین جناب استاندار به آسانی ادعا می‌کند «بخشش 400 میلیارد تومانی در کردستان اتفاق نیفتاده» و این به معنای آن نیست که این بخشش اصولاً صورت نگرفته است.

بنا بر آنچه گفته شد گفته‌های استاندار کردستان و آنچه توسط نزدیکان دولت به نقل از نماینده عالی دولت در استان در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود چیزی بیشتر از یک شانتاژ خبری نیست و به هیچ وجه نمی‌توان آن را به عنوان پاسخی برای سوالات بیشمار مردم درباره این موضوع پذیرفت.

استاندار کردستان و یارانش به جای رویه در پیش گرفته بهتر است با شفاف‌سازی در این باره به سوالات مردم پاسخ دهند، همان سوالات روشنی که مطرح کننده موضوع بخشودگی میلیاردی مطرح کرد؛ «چرا چنین وضعیتی باید رقم بخورد»؟ «این کار به چه دلیل انجام شده است»؟ «باید مشخص شود این 400 میلیارد کجا رفته است»؟ و شاید مردم بیش از همه اینها مشتاق باشند بدانند «چه کسی واسطه این کار بوده است»؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بی خبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
چندی پیش معاون محترم سیاسی استاندار کردستان مدعی شده بود که " کارگزاران دولت تدبیر و امید شفاف عمل می کنند و چیزی برای پنهان کردن و پنهان کاری ندارند. "
سوال اینجاست که صحبت نماینده محترم رهبری و مردم کردستان درمجلس خبرگان کاملا روشن است و پاسخ روشن می طلبد . پس چرا پاسخ واضح موضوع توسط عوامل ناامیدی مردم مظلوم کردستان، داده نمی شود ؟
متاسفانه نماینده عالی دولت دچار ... شده است که سیاستمدار قهاری است! اما کسی که با هر ... در کوتاه مدت، دستش رو می شود باید گفت الفبای سیاست را هم بلد نیست و چاپلوسان و جیره خواران با تملق، ایشان را دچار ... و خود بزرگ بینی کرده اند و در عالم رویا خود را سیاستمداری بزرگ و ... می پندارد که سرو گردنی از نخبگان این مردم بالاتر است
قطعا پس از رفتن این آقایان در آینده نزدیک از اینگونه اخبار بیشتر خواهیم شنید
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
با ضرس قاطع می توان گفت که بیش از نود درصد مردم در استان کردستان هیچگونه علاقه ای به وابستگی به جناح های سیاسی مطرح در کشور ندارند و می دانند که معیشت آنها قربانی منافع این مدعیان رفاه طلب شده است
هر بار که ضعف عملکرد یک جناح سیاسی مطرح میشود به جای روشنگری و ارائه توضیح به بر شماری ضعف های جناح رقیب می پردازند مردم خواستار مجازات حرامخوارن و کلاشان بیت المال هستند از هر جناح و وابسته به هر دولتی که باشند
حال نمایند ه ولی فقیه در استان موضوعی را در ارتباط با حیف و میل بیتالمال مطرح کرده است و مردم هم با استقبال از این حرکت خواستار روشنگری هستند و با پیچاندن موضوع و لباس سیاسی و جناحی پوشاندن به آن قانع نخواهند شد
دولتیان مرتکب اشتباه مکرر نشوند باور کنند که مردم دارای قدرت ادراک بالا می باشند و ذهن و خاطر آنها تا روشن شدن کامل موضوع مکدر باقی خواهد ماند
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
سلام
تابناک عزیز بهتر است برای شفاف سازی موضوع فعالیت های اقتصادی دوستان نزدیک مدعیان اصلاحات مانند د از ترانزیت گندم . کالاهای دیگر از هولیر و سلیمانیه از طریق رانت این اصلاحاتی های عزیز یک گزارش برای مکمل این موضوع داشته باشید
منادى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
شنیده ها حاکى است که تحفه ... و مخ متفکر ... و علامه متفکر ... استان ... .سخت به تکاپو افتاده اند
اما بدانند که با خدا نمى توان مکر کرد.. انانى که با آبروى مسلمانان بازى مى کنند و خود ان کار دگر مى کنند بدانند خدا اسرارشان راعیان و آبروى شان را مى برد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
دادن وامهای بیش از 5 میلیارد تومان و همچنین بخشش انها در صلاحیت بانکهای استان نیست!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
با تقدیم سلام وصلوات به روح امام شهیدان وتمامی شهدای ایران .

بعنوان یک فرد از خانواده با فرهنگ استان کردستان ، از عوامل محترم استانداری استان کردستان درخواست مینمایم موضوع بخشش 400 میلیارد تومان را شفاف وروشن به مردم توضیح دهند چرا که مردم محروم استان کردستان در سال اقتصاد مقاومتی به فرمایش مقتدای خود حضرت امام خامنه ای (مدظلعه العالی ) لبیک گفته وبا تمام مشکلات کنار می آیند اما بی عدالتی مسئولین در استان در خصوص بخشش 400 میلیارد تومانی را بدور از عدالت می دانند لذا از نماینده محترم ولی فقیه استان کردستان که الگوی کامل دفاع از محرومین می باشد استدعا دارد با عوامل این موضوع با تمام توان وقدرت برخورد نمایند .اجرکم عندالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار