مدیرکل گمرکات کردستان:
مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فعالیت‌های تجاری و تولیدی، گمرکات استان در ایام تعطیلات نوروز به طور شبانه‌روزی فعال است.
کد خبر: ۳۹۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 12 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، بختیار رحمانی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های عالی گمرک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از صادرات غیرنفتی کشور و اعطای تسهیلات به صادرکنندگان و کاهش هزینه صادرات ترتیبی اتخاذ شده تا با برقراری کشیک اداری در تمامی ایام تعطیلات نوروز برای انجام تشریفات گمرکی کالا، از معطلی کالا طی ایام نوروز ممانعت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید، گفت: از طریق این مرز محصولات مختلف داخلی به دست بازار هدف خارج از ایران می‌رسد.

مدیر کل گمرکات استان کردستان تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که در ایام تعطیلات نوروز این پایگاه صادراتی برنامه‌ی بدون وقفه و تعطیلی خدمات گمرکی را ارائه دهد.

وی گفت: با توجه به افزایش تردد در ایام نوروز، گمرکات استان نوبت کاری کارکنان خود را از اواخر اسفند ماه به صورت ۲۴ ساعته و در نوبت‌های کاری افزایش خواهد داد که این امر موجب تسریع و تسهیل عبور مسافران از مرز رسمی باشماق می‌شود.

رحمانی‌پور افزود: در تعطیلات سال نو در راستای فراهم سازی تسهیلات نوروزی برای فعالان اقتصادی و جلوگیری از وقفه در روند فعالیت‌های تجاری و تولیدی، گمرکات استان در رویه‌های مسافری، صادرات، واردات و ترانزیت با برقراری نوبت‌های و انجام فعالیت شبانه روزی در گمرکات سنندج، باشماق و سیرانبند بانه در خدمت هموطنان خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار