فرمانده انتظامی کردستان خبر داد
فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در 11 ماه و بیست روز گذشته یگان‌های نظامی و مبارزه با مواد مخدر 671 نفر از معتادین متجاهر را در سطح استان جمع‌آوری کرده و آنها را تحویل کمپ‌های نگهداری دادند.
کد خبر: ۳۹۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 12 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، سردار مسعود خرم‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به شعار ناجا در نوروز و سال آینده اظهار کرد: «آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی» شعار ناجا بوده و همه ما به دنبال آن هستیم که این شعار را مخصوصاً در تعطیلات عید نوروز محقق کنیم تا مردم استان و میهمانان نوروزی با آرامش و امنیت کامل این ایام را سپری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در 48 ساعت آینده موضوع چهارشنبه آخرسال را پیش ‌رو داریم طبیعتاً اجرای اینگونه مراسم خطراتی را برای شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها در پی‌ دارد و نیاز است که مردم از اقدامات انتظامی استان کردستان و توصیه‌های پلیس به آحاد جامعه و جوانان آگاهی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: لازم است که خانواده‌های کردستانی در چهارشنبه آخر سال نظارت و مراقبت از جوانان را مد نظر داشته باشند و از رفتارهای پرخطر در این ایام جلوگیری کنند تا تعطیلات نوروزی و سال جدید را با خوشحالی آغاز کنند.

وی با اشاره به گشت‌زنی‌های انجام شده در مراسم چهارشنبه آخر سال سالیان قبل، گفت: مردم سنندج در جاهایی که نیز با توجه به سنت دیرینه آتش روشن کرده بودند حتی روی آسفالت خیابان‌ها این کار را نکرده بودند و مراقب اموال عمومی بودند.

سردار خرم‌نیا با بیان اینکه فرهنگی که مردم کردستان دارند واقعاً مثال‌زدنی است، افزود: مردم این استان به اموال عمومی و طبیعت توجه ویژه‌ای دارند و اینها از شاخص‌های بارز مردم فرهنگی کردستان است.

وی اظهار کرد: مردم کردستان مواظب باشند که در این مراسم بر اثر آتش‌سوزی برای آتشنشانان در شهرهای تابعه و بخش‌های استان استرس ایجاد نکنند تا آنها نیز در ایستگاه‌های خود با آرامش خاطر حضور داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به فرهنگ بالای مردم استان کردستان، گفت: بنده هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای ایجاد اتفاق و حوادث در چهارشنبه آخر سال و مراسم شب عید ندارم چون در طول این چند سال مردم کردستان ثابت کردند و قطعاً خود مردم حساسیت بیشتری به سرنوشت و سلامتی عزیزان و خانواده‌های خود دارند.

وی گفت: سال گذشته در سطح استان کردستان در چهارشنبه آخر سال 21 نفر مجروح و مصدومین شب عید نیز 19 نفر بودند که هم خودشان و خانواده‌ها از نظر روحی ناراحت شدند و کار مضاعفی برای اورژانس و بیمارستان‌ها ایجاد کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: از 40 نفر مصدوم شده سال گذشته خوشبختانه 38 نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و دو نفر از آنها نیز بعد از بستری شدن از بیمارستان ترخیص شدند و کارکنان نیروی انتظامی استان هم جزو مصدومین چهارشنبه آخر سال بودند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است، گفت: همکاری و همراهی مردم کردستان با پلیس قابل تقدیر است و بنده از همین ‌جا قدردانی خالصانه خود را خدمت مردم این استان اعلام می‌کنم.

سردار خرم‌نیا با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در 11 ماهه سال گذشته، افزود: در حوزه وقوع و کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته تغییرات محسوسی نداریم و با توجه به مشکلات اجتماعی و بیکاری در استان اصولاً باید افزایش سرقت داشته باشیم اما بسیار جزئی بوده و دو درصد افزایش سرقت داشته است.

وی اظهار کرد: 88 درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان کردستان توسط ماموران نیروی انتظامی منجر به کشف شده و باقیمانده آنها که کشف نشده در طول سال کشف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به تصادفات درون شهری و برون شهری در استان، گفت: سال گذشته متأسفانه 51 نفر از شهروندان در اثر تصادف درون شهری جان خود را از دست دادند که امسال نیز 50 نفر بوده و نسبت به سال گذشته یک نفر کاهش داشته است و امیدواریم تا پایان سال نیز این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

وی گفت: سال گذشته 363 نفر در تصادفات برون شهری در استان کردستان جان خود را از دست دادند که امسال به 311 نفر کاهش پیدا کرده یعنی 14 درصد کاهش کشته شدگان داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جرائم پلیس فتا استان، خاطر نشان کرد: در برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در فضای اینترنت متأسفانه 21 درصد و مزاحمت‌های اینترنتی 30.15 درصد و تهدید و اخاذی 9 درصد رشد داشته‌ایم و دلیل آن هم این است که کاربران این فضا روز به روز در حال افزایش هستند.

وی گفت: نیاز است که در موضوع فضای مجازی آموزش‌ها و آگاه‌سازی‌های لازم انجام شود تا آسیب‌های این فضا را برای شهروندان کردستانی به حداقل برسانیم.

سردار خرم‌نیا با اشاره به حوزه قاچاق افزود: امسال همکاران نیروی انتظامی استان موفق به کشف 110 میلیارد تومان انواع قاچاق شدند و نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش کشف قاچاق داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: مردم کردستان آگاهی داشته باشند که رویکرد نیروی انتظامی استان در بحث قاچاق با توجه به حساسیت موضوع، برخورد با باندها و شبکه‌های قاچاق است.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در طول 11 ماه و بیست روز گذشته توسط ماموران نیروی انتظامی استان 55 شبکه و باند بزرگ قاچاق که محدوده فعالیتی آنها منطقه‌ای و کشوری بود شناسایی و دستگیر شدند و برخوردهای قانونی با آنها صورت گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی استان، گفت: برای سال آینده نیز در حوزه قاچاق پیش‌بینی‌های خوبی شده و قطعاً وضعیت بهتری در برخورد با باندها و شبکه‌های قاچاق خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: در 11 ماه و بیست روز گذشته یگان‌های نظامی و مبارزه با مواد مخدر 671 نفر از معتادین متجاهر را در سطح استان جمع‌آوری کرده و آنها را تحویل کمپ‌های نگهداری دادند.

وی گفت: امسال در سطح شهر سنندج از 671 نفر معتادین دستگیر شده 100 نفر از آنها تا پایان تعطیلات نوروزی در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

سردار خرم‌نیا افزود: در پاکسازی پارک‌ها و داخل شهر و معابر استان 995 نفر جمع‌آوری شدند و به دنبال آن هستیم که در سال آینده ظرفیت نگهداری معتادین را افزایش بدهیم که برای آنها درمان و کارهای لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: اقدامات زیادی در حوزه‌های امنیت و انتظامات برای تعطیلات نوروزی انجام شده و سعی کردیم که امنیت ترافیکی را با کمک سایر دستگاه‌ها در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان افزایش بدهیم و سایر یگان‌ها را نیز به کمک پلیس راه استان آورده‌ایم تا امنیت مناسبی از نظر تردد و سفر در محورها برای میهمانان نوروزی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: شرایط زیرساخت‌ها، جاده‌های استان کردستان با سایر استان‌ها کاملاً متفاوت است و بعضاً به صورت ترانزیتی استفاده می‌شوند اما درجه دوم را دارند و همه اینها سبب شده که در محورهای مواصلاتی استان شاهد تصادفات باشیم.

وی گفت: تأمین امنیت شهرها و نقاط گردشگری سطح استان، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در دستور کار نیروی انتظامی استان است و با تمامی توان در خدمت مردم هستیم تا سفر میهمانان نوروزی برای آنها به یادماندنی باشد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار