مدیرکل هواشناسی کردستان مطرح کرد
مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه باید خود را برای وجود گرد و غبارها در فروردین، اردیبهشت و به ویژه خردادماه آماده کنیم گفت: این گردوغبار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به دلیل وجود باد آنچنان تاثیرگذار نیست اما در خردادماه به صورت جدی ما را با مشکل مواجه می‌کند.
کد خبر: ۳۹۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 13 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در جلسه ستاد مدیریت بحران کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان بارش‌ها در کردستان نسبت به بلندمدت 23 درصد کاهش داشته‌ است.

وی گفت: براساس نقشه‌ها از امروز تا شنبه هفته آینده بارش‌ها به صورت پراکنده در کردستان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: بارندگی امسال در کردستان تاکنون 259 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته، 59 درصد کاهش داشته‌ است.

وی گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، دو هفته اول سال آینده یک سامانه بارشی کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که روزهای اول و دوم فروردین‌ سال آینده در معرض عبور سامانه جوی است.

حیدری افزود: مجموع بارش‌های روزهای پایانی امسال قابل توجه است و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارش‌های هفته اول 96 نسبتا مداوم است.

وی اظهار کرد: گرد و غبار عراقی دارای دو فاز بهاره و زمستانه است که فاز زمستانه آن بر روی خوزستان و فاز بهاره آن به سمت منطقه غرب و از جمله کردستان می‌آید یعنی ما باید خود را برای وجود گرد و غبارها در فروردین، اردیبهشت و به ویژه خردادماه آماده کنیم.

مدیرکل هواشناسی کردستان اظهار کرد: این گردوغبار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به دلیل وجود باد آنچنان تاثیرگذار نیست اما در خردادماه به صورت جدی ما را با مشکل مواجه می‌کند.

وی گفت: برف ذخیره شده قابل ملاحظه‌ای در سرشیو و خورخوره وجود دارد که بارش باران امکان آب شدن این برف‌ها و در نتیجه یکی شدن رواناب‌های ناشی از بارندگی و آب شدن برف‌ها را خواهیم داشته که باید آمادگی‌های لازم را برای جلوگیری از بروز بحران‌های احتمالی داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه هوای شب آخر سال بهاری و احتمال پدیده رعد برق را پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: شب نوروز هم به احتمال زیاد بارش باران داریم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار