در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان مطرح شد
استاندار کردستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کردستان توصیه‌هایی نوروزی به مدیران دستگاه‌های مختلف ارائه کرد.
کد خبر: ۳۹۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 13 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: در آستانه سال نو می بایست تمام آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه مشکل یا بلای طبیعی را داشته باشیم.

وی افزود: ارگان یا سازمانی که وسایل و خودرو امدادی در اختیار دارند در این ایام در صورت بروز حادثه برای کمک به سازمان های امدادی وسایل خود را در اختیار آنان قرار دهند.

استاندار کردستان اظهار داشت: وسایل آتش بازی و ترقه های مجاز و بی خطر در اختیار مردم قرار داده شده و می توانند آنها را تهیه کنند و شهرداری نیز می تواند مکانی را برای شادی مردم در این شب مشخص کند تا مردم برای آتش بازی به مکان های مشخص بروند.

زاهدی خواستار افزایش اطلاع رسانی رسانه ها و آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ سازی شد و گفت: در هفته های پایانی سال رسانه ها و معلمان آموزش ها و اطلاع رسانی های خود را افزایش دهند.

وی افزود: مدیران ادارات عضو شورای مدیریت بحران در صورت سفر به داخل یا خارج از کشور در دسترس باشند چون ممکن است در صورت بروز حادثه ای به وجود آنها نیاز شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: کار بسیار خوبی است که پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز با تذکر و ارشاد کردن به جای جریمه استفاده کند اما در صورت مشاهده رفتار های خطرناک به خصوص در جاده ها حتما با آنان برخورد شود.

زاهدی گفت: اگر مشکلی پیش بیاید و ختم به خیر شود بعد از بروز اتفاق نباید آن را رها کنیم و باید مستندات و چگونگی های بروز حادثه برای آیندگان نگهداری شود.

وی خواستار همکاری متقابل میان روستا ها و شهرها در استان کردستان شد و افزود: اگر حادثه ای در شهر ها یا جاده ها رخ داد از امکانات نزدیک ترین روستا برای سرعت امداد رسانی در حادثه استفاده شود.

زاهدی در خصوص ایمنی ساختمان ها گفت: مدیرانی که ساختمان ها یا اماکنی را در اختیار دارند باید اقدامات لازم برای ایمن سازی آنان انجام دهند تا در صورت بروز حادثه شاهد کمترین میزان تلفات باشیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار