در سالی که آخرین روزهای خود را سپری می‌کند، انتقادات فراوانی متوجه مسئولان بود که تابناک، نقدهای تند و تیزی را بر سوء عملکردها نوشت؛ حالا اما آنقدر این سال کبیسه پرمسافر به تکاپویمان انداخته و آنقدر حس عبور از دنیا را در گوشمان زمزمه کرده که نگرانیم پیش از قدردانی از زحمات آنانی که درباره آنها نوشتیم و نقد وارد کردیم از دنیا برویم!
کد خبر: ۳۹۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 18 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، سال 95 حس خوبی به ایرانیان نداد! اما به هر حال این عدد و نام سال نیست که مبارک است یا نامبارک، ما انسان‌ها با جعل اعتبارها، سال‌ها را ارزش‌گذاری و داوری مثبت یا منفی می‌کنیم.

در سالی که آخرین روزهای خود را سپری می‌کند، نقدها و آسیب‌های فراوانی متوجه نهادها و مسئولان کشور بود که تابناک، بنا بر ملاحظاتی به برخی از آسیب‌ها به صورت جدی پرداخت و در جاهایی نقدهای تند و تیزی را بر سوء عملکردها نوشت؛ نقدهایی که عموما متوجه دولت بود؛ از آن جهت که هم وسعت کار دولت قابل توجه است و هم البته، دولت از جمله نهادهایی است که خوشبختانه می‌توان این روزها در رسانه‌ها نقدش کرد!

در این گونه نقدها هم، تا آنجا که توانستیم ملاحظات حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت کردیم و کوشیدیم ناظری منصف و منتقدی دلسوز باشیم؛ اینکه ممکن است برخی از مخاطبان چنین خواصی را از کار تابناک در سال 95 حس نکرده باشند، که البته تا حدی طبیعی است، اما نشان دهنده آن نیست که برای تحقق آن تلاشی هم نشده است.

برخی سوء مدیریت‌ها و سوء عملکردها را بنا بر ملاحظاتی دیگر از کنارشان گذشتیم و کمتر از آنچه لازم بود به آنان پرداختیم؛ گاهی این ملاحظات به دلیل مصلحتی بالاتر بود و گاهی هم ملاحظه کلیت رسانه بود و شاید هم در جایی ملاحظه شرایط و موقعیت خودمان! که البته در این موارد هم هیچگاه از خبر رسانی و گزارشگری اخبار مضایقه نکردیم و آنچه که ذکر شد، عمدتاً ناظر بر گذشتن از نقد و آسیب‌شناسی در برخی از موارد بود که بر مخاطبان هم پوشیده نماند.

با این وجود در این روزهای آخر سال، این سال کبیسه پرمسافر، آنگونه که مرحوم افشین یداللهی چند روز قبل مرگ نامیدش، ناجوانمردی است، اگر برای زحمات و مرارت‌هایی که دولت جمهوری اسلامی ایران، برای این مردم متحمل شد، قدردانی نکنیم! دور از انصاف است که برای همه کارهایی که در طول این سال انجام شد، اما کمتر درباره آن گفته شد، سپاسگزار نباشیم، از شخص دکتر روحانی رئیس جمهور و تک تک اعضای کابینه که سنگینی کار اجرایی کشور را که حقیقتاً یکی از سخت‌ترین کارهای دوره زمامداری است را بر دوش خود می‌کشند، تشکر می‌کنیم.

علاوه بر دولت، قدردان تک‌تک کسانی هستیم که برای آسایش و رفاه این مردم از آسایش و رفاه خود کم کرده‌اند، در همه بخش‌ها، چه آنان که مردم، روزان و شبان از آنان می‌خوانند و می‌شنوند و چه آنان که در گمنامی در راه اعتلای شرایط این کشور هستند.

حالا اما آنقدر این سال کبیسه پر مسافر به تکاپویمان انداخته است و آنقدر حس گذشتن و عبور از این دنیا را در گوشمان زمزمه کرده که نگرانیم پیش از قدردانی از همه زحمات آنانی که درباره آنها نوشتیم و نقد وارد کردیم از دنیا برویم!

گزارش و نقد و خبر را، همچنان پویا و پر قدرت، در مورد عملکردها و افرادی که امکان نوشتن باشد، ادامه می‌دهیم، در کنار آن فارغ از همه رنگ و بوهای سیاسی، قدردان و سپاسگزار همه آنانی هستیم که قدمی یا قلمی برای آبادی این ملک و بوم هزینه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار