استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان جزء استان‌های بسیار آلوده در زمینه مواد مخدر نیست بر ضرورت ایجاد گرمخانه و مراکز نگهداری معتادان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 13 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مواد مخدر پدیده پیچیده‌ای است که بخش قابل توجهی از اقتصاد و تبادلات مالی جهان را به خود اختصاص داده و درآمد بالایی را برای تولید کنندگان سنتی و صنعتی ایجاد کرده است.

وی گفت: تولیدکنندگان سنتی و صنعتی در مقابل اقدامات پیشگیرانه و درمان دولت‌ها بیکار نمی‌مانند و هر روز روش‌های جدیدی را برای تولید و توزیع مواد مخدر ابداع می‌کنند، بنابراین باید برنامه‌های سال 96 با روش‌های جدید و ابتکار اولویت بندی کرد و برای پیشگیری، درمان و کارآٰفرینی از تجربیات گذشته درس بگیریم.

استاندار کردستان تصریح کرد: معتادانی که بهبود یافته و به آغوش جامعه باز می‌گردند اگر شغلی نداشته و بیکار بمانند، به اعتیاد باز گشته و این فکر را در جامعه القا می‌کند که درمان اعتیاد نتیجه‌ای در بر ندارد.

وی بر ضرورت ایجاد گرمخانه و مراکز نگهداری معتادان تاکید کرد و گفت: معتادان چون در جامعه مورد شماتت قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند نمونه خود را در جامعه تکثیر کنند که یکی از عوامل اساسی ترویج مواد مخدر در جامعه خود معتادان هستند.

زاهدی با اشاره به اینکه کردستان جزء استان‌های بسیار آلوده در زمینه مواد مخدر نیست، افزود: باید تعداد موجود را نگهداری، مراقبت و کنترل کنیم و امکان و فرصت اینکه دیگران را آلوده کنند از آنها بگیریم.

وی اظهار کرد: گرچه آسیب‌های اجتماعی همیشه در جامعه وجود دارد اما باید تلاش کنیم آنها را به صفر برسانیم و همه در این زمینه تلاش کنیم و به جایی برسیم که مردم هم در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

استاندار کردستان گفت: آنچه کیان جامعه را با خطر جدی مواجه می‌کند، اعتیاد به مواد مخدر بوده که از همه آسیب‌های اجتماعی خطرناکتر است و باید همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
به جناب زاهدى بفرمائید بعد از سه سال و چند ماه در هنگام راى مردم تازه پیشنهاد ا یجاد مراکز نگهدارى معتادان را مى کنند ،مثل ا ینکه فراموش کرده اند خودشان استاندار و مسول اجرایى بوده اند. منتظرند دستى از اسمان پیدا شود وکارى بکند .در زمان جناب ... خیلى کار شد بوق و کرنا هم نکردند. از n.a بپرسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار