مدیر صندوق بیمه اجتماعی کردستان:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: برای نخستین بار در کشور 15 هزار نفر از کولبران مرزی استان با حمایت‌های این صندوق، بیمه می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 27 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، جبار احمدپور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کردستان تمامی کولبران مرزی استان که دارای مجوز هستند، بیمه اجتماعی می‌شوند.

 

وی گفت: طبق این تفاهم نامه 50 درصد از میزان پرداختی بیمه کولبران مرزی توسط این صندوق و استانداری کردستان پرداخت می‌شود.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان تصریح کرد: قبل از امضای این تفاهم نامه نیز این صندوق در اقدامی ابتکاری بیمه کولبران مرزی در شهرستان بانه را شروع کرده بود و تاکنون 2 هزار نفر از آنها بیمه شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه 2برابر حق بیمه پرداختی هر فرد در قالب این صندوق توسط دولت پرداخت می‌شود گفت: حق بیمه پرداختی سالانه از سوی هر فرد از 2 میلیون و 100 هزار ریال تا 4 میلیون و 800 هزار ریال است که مبنای پرداخت این حق بیمه سطح درآمد متقاضی است که برای آن 8 سطح درآمد تعیین شده است.

 

احمدپور افزود: سرپرستان خانوارهای روستایی می توانند با توجه به درآمد ماهیانه خود، در 8 سطح درآمدی به صورت خوداظهاری نسبت به عضویت در این صندوق اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: انتخاب سطح درآمدی بالاتر به معنی دریافت حقوق مستمری بیشتر بوده و این مطلب یکی از ویژگی های منحصر به فرد این صندوق بیمه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار