رئیس ستاد فرهنگیان روحانی، «خواهش نافهمی انسان» می‌کند؟
خبرگزاری دولت در کردستان از قول محمدعلی نجفی، رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی در نشست وی با فرهنگیان این استان، توصیه‌ها و اظهاراتی نقل کرده که برخی از این توصیه‌ها صبغه خواهش نافهمی انسان دارد و مرور بخشی از اظهارات وی هم، حکایت شنیدنی «مالدار و بینوای زیر باران مانده» را در ذهن تداعی می‌کند!
کد خبر: ۴۲۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 08 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، نقل است که شخصی تنگدست در روزی که باران شدیدی می‌بارید برای رفع حاجت به مالداری متکبر پناه برد و از او درخواست وجهی کرد، شخص مالدار به بینوا گفت به یک شرط حاجت تو را برآورده می‌کنم و بینوا هم پذیرفت؛ مالدار گفت اگر زیر آن باران بروی و تا سه بار در سوت خود بدمم بمانی هر آنچه بخواهی به تو می‌دهم!

بینوا پذیرفت و به زیر رگبار باران رفت؛ مالدار در فاصله کوتاهی، دو بار در سوت دمید؛ بینوا خوشحال شد و برای شنیدن سوت سوم بی‌تابی می‌کرد اما از سوت سوم خبری نشد! وقتی در زیر رگبار شدید باران به تنگ آمد، فغان برآورد که چرا سوت سوم را نمی‌زنی؟ مالدار گفت: گفتم سه سوت می‌زنم اما نگفتم کی! بمان تا هر زمان که سوت سوم را زدم! (نقل به مضمون)

خبرگزاری دولت در کردستان، روز شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه خبری از اظهارات محمدعلی نجفی، رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی، در نشست با فرهنگیان استان نقل کرده که مرور بخشی از سخنان نقل شده، خالی از لطف نیست.

طبق آنچه از قول رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی نقل شده، جناب نجفی در قسمتی از سخنرانی خود در پی القای این مطلب به مخاطبین است که دوره اول زمامداری دولت یازدهم صرف انجام اقدامات اولیه و زمینه‌سازی برای عملیاتی کردن آنها در دوره دوم شده است.

بیراه نیست اگر کسی بگوید نجفی با این سخنان در پی آن است تا ضرورت ادامه حضور دوستانش بر مسند قدرت را توجیه کند و فرهنگیان را به برآورد خواسته‌هایشان در دوره دوم زمامداری دولت مستقر بشارت دهد، اما این وعده‌های کودکانه، آدمی را به یاد داستان آن بینوای زیر باران مانده و مالدار در سایبان لمیده می‌اندازد.

گویا جناب نجفی و همفکرانش هم عملی کردن وعده‌هایشان را در حق فرهنگیان به دوره دوم و سوت سوم حواله داده‌اند!

و اما چند کلمه حرف حساب با رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی؛ جناب نجفی! آیا به جای دادن وعده بهروزی به فرهنگیان از طرف دولت یازدهم و احقاق حقوق از دست رفته آنها، البته به شرط آگاه کردن مردم نسبت به توخالی بودن شعارهای انتخاباتی رقبا ـ به زعم شما ـ که شکلی از «خواهش نافهمی» است، برای نمونه بهتر نبود در تهران و بغل دست خود با همیاری دوستان از محتویات صندوق ذخیره آنها حفاظت و حراست می‌کردید تا خوان یغمای غارتگران نمی‌شد؟

مگر نه اینکه خود در ابتدای همین نشست با فرهنگیان کردستان وعده دادن‌ها را مذموم دانستید؟ وعده‌های خود شما که از جنس وعده های سر خرمن و مضاف بر آن در رهن و گرو تداوم زمامداری‌تان در دولت دوازدهم است.

جناب نجفی! شرایط نگران کننده برای کشور تنها شرایط قبل از 92 نیست، بلکه شرایط معیشتی کنونی حاکم بر کشور و دهن کجی مجریان دستگاه‌های اجرایی در اعمال و اجرای قانون است؛ مردم کردستان را از حاکمیت شرایط نگران کننده نبودن جناح خود در مسند قدرت اجرایی نترسانید چراکه این مردم صلاح و مصلحت خود و کشورشان را بهتر از شما می‌شناسند و نیازی هم به قیم و نصیحت‌گر ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار