استاندار کردستان خواستار بررسی امکان انجام طرح مطالعات اکتشافی در اراضی حفاظت شده استان از سوی سازمان محیط زیست کشور شد و گفت: اگر واقعاً امکان انجام طرح مطالعاتی اکتشافی در این اراضی وجود دارد بررسی و بحث جنگل‌کاری در این مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 13 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که امروز با حضور «ابتکار» در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ریزگرد و آب دو چالش عمده است که با توجه به اتفاقاتی که امروز در کشور عراق و سوریه وجود دارد یک مشکل جدی است.

وی گفت: از یک سو گرد و غبار از کشور همسایه وارد استان ما می‌شود و از سمت دیگر نیز ابر باران‌زایی که بتواند این مشکل را مهار کند وجود ندارد از این رو عنایت ویژه سازمان محیط زیست در زمینه مهار این ریزگردها نیاز ضروری است.

استاندار کردستان به میزان بارندگی در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: به لحاظ بارندگی در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه 28.6 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز 6.6 دهم درصد کاهش داشته‌ایم که این کاهش‌ها در آینده مشکلات جدی را برای ما خواهد داشت.

وی به اهمیت حفظ جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی نیز گریزی زد و گفت: از یک‌هزار و 700 روستای استان یک‌هزار و 30 روستا در حال حاضر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که 120 روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری به این آمار اضافه خواهد شد.

زاهدی افزود: گازدار شدن روستاها می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ جنگل‌های استان داشته باشد که خوشبختانه کارهای خوبی در این حوزه در استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر حمایت جدی سازمان محیط زیست در اجرای طرح مطالعاتی دریاچه زریبار، خاطر نشان کرد: آنچه از دست استان در این حوزه برآمده انجام گرفته و در همین راستا کارگروه نجات‌بخشی زریبار تشکیل و جلسات متعددی برگزار و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

استاندار کردستان گفت: یکی از این تصمیمات قطع ورود فاضلاب به دریاچه زریبار بود که خوشبختانه با تلاش متولیان امر انجام و واقعاً جای تقدیر دارد.

وی خواستار بررسی امکان انجام طرح مطالعات اکتشافی در اراضی حفاظت شده استان کردستان از سوی سازمان محیط زیست کشور شد و افزود: اگر واقعاً امکان انجام طرح مطالعاتی اکتشافی در این اراضی وجود دارد بررسی و بحث جنگل‌کاری در این مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان در مورد سد داریان و حذف جاده دسترسی برخی روستاهای منطقه هورامان هم گفت: با ساخت این سد جاده دسترسی مردم برخی روستاها کاملا قطع شده و الان ایجاد جاده جدید از وسط منطقه حفاظت شده رد خواهد شد، اما با توجه به اینکه واقعاً نیاز مردم است باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار