معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در کردستان سالانه ۹۱۳ تن زباله عفونی در ۱۷ بیمارستان استان تولید می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های خاص آن را به پسماند بی خطر تبدیل و سپس به صورت بهداشتی دفع می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 14 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، امیر قادری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: شهرنشینان استان کردستان سالانه ۳۸۱ هزار تن و روستائیان ۸۰ هزار تن زباله تولید می‌کنند که سرانه تولید زباله در کردستان ۹۲۰ گرم است که با ۸۰۰ گرم متوسط کشوری فاصله دارد.

قادری گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در سقز و بانه در دست انجام است و در دیگر شهرستان‌ ها هم با اعتبار لازم بحث فرهنگ‌سازی و آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به افتتاح واحد بازیافت زباله در بانه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود جنگل ها و نقش تجاری این شهر، این واحد با ۷۹۵ میلیون تومان اعتبارشروع شد که ۶۰۰ میلیون تومان هم به ساخت و تجهیز سوله تخصیص یافت.

وی از قرارداد شهرداری مریوان با یک شرکت خصوصی اشاره کرد و گفت: این شرکت به مدت ۱۵ سال کار بازیافت زباله مریوان را انجام می‌دهد و شهرداری این شهر موظف به تحویل ۲۰۰ تن زباله در روز است.

قادری افزود: در کردستان سالانه ۹۱۳ تن زباله عفونی در ۱۷ بیمارستان استان تولید می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های خاص آن را به پسماند بی خطر تبدیل و سپس به صورت بهداشتی دفع می‌کنند.

وی در مورد پسماندهای الکترونیکی خاطر نشان کرد: در این راستا شرکت توزیع برق استان کردستان ۱۷ هزار لامپ رشته‌ای را جمع‌آوری کرده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار