مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه از فیلتر شدن تعدادی سایت متخلف خبر داد و گفت: علیرغم هشدارهای داده شده، برخی سایت‌ها و کانال‌های متخلف فیلتر شدند.
کد خبر: ۴۲۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 16 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا ساوری در خصوص جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، اظهار کرد: این کمیته برای ۳ مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات دستورالعمل‌هایی داشته است.

وی گفت: تا کنون این کمیته بالغ بر ۴۹ مصوبه و همچنین یک دستورالعمل ۵۷ بندی در رابطه با تخلفات و جرائم انتخاباتی داشته است. در آخرین جلسه که در نوزدهم اردیبهشت برگزار شد، نکاتی در رابطه با جرائم احتمالی حین و پس از انتخابات مطرح شد.

یکی از مسئولان ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در رابطه با میزان تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: این تخلفات در کمیته بررسی جرائم در فضای مجازی با حضور کارشناسان مربوطه در ۵ جلسه بررسی شد.

وی گفت: هر فعالیتی که می‌توانست منجر به تخلف شود، جلوگیری و تعدادی از سایت‌ها، وبلاگ ها، کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های مجازی مورد هشدار قرار گرفتند.

ساوری از اعلام تذکر و هشدار به برخی از فعالین فضای مجازی خبر داد و افزود: در مرحله اول هشدار و تذکر داده شد، علاوه بر این تذکرها، تعدادی سایت، کانال، وبلاگ و شبکه‌های مجازی به دلیل رفتار مجرمانه فیلتر شدند.

پپیش از این حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر تعداد تخلفات و شکایت‌های واصله به دستگاه قضا و همچنین اعتبار شکایت‌های وزارت کشور از رسانه‌ها گفت: صرف اعلام شکایت دلیل تحقق جرم نیست. هم شورای نگهبان و ستاد پیشگیری وظیفه دارند و گزارشاتی را هم اعلام کردند.

حجت‌الاسلام منتظری، در خصوص میزان پرونده‌های تشکیل شده انتخاباتی افزود: در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری، آمار ثبت شده‌ای وجود ندارد چرا که در گذشته ستاد پیشگیری وجود نداشته و آمار مقایسه تخلفات با دوره قبلی را نداریم اما در مقایسه با مجلس،تخلفات کم شده است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار