رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کردستان، وضعیت هوای استان را به علت وجود آلاینده های زیست محیطی، ناسالم اعلام کرد.
کد خبر: ۴۲۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 16 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، کژال حبیب‌زاده اظهار کرد: وضعیت هوای استان به علت وجود آلاینده‌های زیست محیطی، ناسالم است.

وی گفت: حد مجاز ریزگردها در حالت طبیعی بین 0 تا 50 میکروگرم بر مترمکعب است و مقدار آنها هم اکنون 161 میکروگرم بر مترمکعب است که این مقدار بیش از 3 برابر حد مجاز است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کردستان از بیماران قلبی و عروقی به ویژه کودکان خواست از ترددهای غیر ضروری خود داری کنند.

کارشناس اداره هواشناسی کردستان هم اظهار کرد: از عصر روز دوشنبه بر روی کشورهای عراق و سوریه گرد و خاک تشکیل و جریانات غربی و جنوب غربی سبب انتقال گرد و خاک به کردستان شد و این امر سبب کاهش کیفیت هوا و دید شد.

بهرام چاره‌خواه گفت: از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه به طور متناوب آسمان استان شاهد ابری شدن، وزش باد( گاهی شدید) و رگبارهای پراکنده باران خواهد بود.

وی افزود: طبق پیش بینی ها از امروز سه‌شنبه تا آخر هفته جاری، هوای کردستان گرم‌تر خواهد شد.

کارشناس اداره هواشناسی کردستان تصریح کرد: تا کنون کمترین دید افقی به دلیل گردوخاک مربوط به سنندج و مریوان با 5 کیلومتر و بانه 6 کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و خاک در دیگر نقاط استان غیر از بیجار و سقز وجود دارد گفت: از امشب به تدریج از غلظت گردوخاک کاسته می‌شود.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار