معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مطرح کرد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه ورود لوازم آرایشی و مواد خوراکی از معابر کولبری کردستان ممنوع است، گفت: تنها ۸۹ قلم کالا مجوز ورود از پنج معبر کولبری استان را دارند.
کد خبر: ۴۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 17 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت تشکیل شد با اشاره به اینکه اقدامات باید تمرکز بیشتر بر روی مقابله با قاچاق های سازمان یافته و کلان شود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی مردم در جامعه در راستای مدیریت تقاضا و مصرف کالاهای داخلی تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه 5 معبر کولبری در این استان فعال است، گفت: امیدواریم طرح ساماندهی معابر کولبری هرچه سریعتر وضعیت آن مشخص شود تا بتوان براساس آن شاهد انجام اقدامات موثری باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۹ قلم کالا از این معابر اجازه ورود دارند و این کالاها با تایید و مجوز ستاد وارد می‌شوند و ورود لوازم آرایشی و مواد خوراکی و آشامیدنی از این معابر ممنوع است.

وی گفت: به غیر از ۸۹ قلم کالایی که مجوز ورود از معابر کولبری را دارند اگر کالای دیگری از این معابر وارد کشور شود قاچاق محسوب می‌شود.

آشناگر افزود: قاچاق کالا در کشور ما جذابیت دارد و تا زمانی که کالای قاچاق در داخل مشتری و خواهان دارد همچنان شاهد وجود این پدیده و بلای اقتصادی خواهیم بود.

وی گفت: انصاف نیست که ریشه کن نشدن قاچاق را به حساب دولت و نشانه ضعف دولتمردان قرار داد و مبارزه قاچاق مستلزم عزم ملی است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار