از ابتدای امسال محقق شد
از ابتدای سال‌ به همت خیرین استان کردستان تعداد 18 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی بیش از 18 میلیون تومان از بند حبس رهایی یافته‌اند که در استخلاص این افراد خیرین بیشترین نقش را داشتند.
کد خبر: ۴۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 22 May 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، نخستین «جلسه هم‌اندیشی جشن گلریزان شهر سنندج» با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، علی‌اکبر گروسی رئیس کل دادگستری، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانها و محمد خسروی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرستان برگزار شد.

استاندار کردستان در این جلسه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را سنتی پسندیده و سنتی در این استان معرفی کرد و گفت: خوشبختانه نیک اندیشان کردستانی همواره در تمامی امور خیریه حضوری پرشور را از خود نشان داده‌اند و در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز به گواه آمار کمی و کیفی سال‌های گذشته حضور پر نشاطی را داشته و مشارکت در این حوزه به عنوان یک دغدغه از سوی هم‌استانی‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه استان در ماه مبارک رمضان افزود: یکی از برنامه‌هایی که در ماه میهمانی خدا به جد در برپایی با شکوه آن برنامه‌ریزی کرده و اهتمام خواهیم داشت همین موضوع دستگیری از نیازمندان است که در این راستا زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد بنا به دامنه آسیب‌های فردی و اجتماعی در الوییت قرار دارد.

عبدالمحمد زاهدی تصریح کرد: با آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد از زندان در حقیقت یک خانواده از نابودی و آسیب‌های اجتماعی نجات پیدا می‌کند و هرگونه حرکت مادی و معنوی در راستای آزادی این قشر آسیب‌پذیر از جامعه در ماه نزول قرآن، قطعا برکاتی مادی و اخروی دارد که اندازه آن به استناد آیات قرآن تنها در نزد خالق قابلیت احصا دارد.

مدیرکل زندان‌های کردستان هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد 269 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که 23 نفر از این افراد به دلیل دیات ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی، 205 نفر بابت بدهی‌های مالی و 52 نفر نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در مراکز اصلاحی و تربیتی استان به سر می‌برند.

وی از آزادی 18 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد مبلغی بیش از 19 میلیارد ریال صرف شده است که این مبلغ به طور عمه از سوی خیرین استانی و در وهله بعدی ضمن بهره‌مندی از کمک‌های حمایتی ستاد دیه کشور، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و وام‌های بانکی تامین شده است.

اسحاق ابراهیمی با اشاره به افزایش 31 درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سال گذشته این استان نسبت به سال 94 اظهار کرد: در سال 95 تعداد 220 زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند که از این تعداد 214 نفر مرد و 6 نفر نیز زن بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری کردستان هم ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی استانداری در برپایی جشن‌های گلریزان گفت: خوشبختانه استاندار کردستان یکی از حامیان مهم ستاد مردمی دیه است که همه ساله با حضور موثر خود در جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تاثیر به سزایی در برگزاری هرچه بهتر این جشن بوده است.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان حمایت مردم، خیرین و سایر دستگاه‌های اجرایی از جشن گلریزان را لازم قلمداد کرد و افزود: حضور و حمایت مردم و دستگاه‌های اجرایی در جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تاثیر به سزایی در فرهنگ‌سازی این حرکت خداپسندانه در جامعه دارد.

علی‌اکبر گروسی حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به آزادی آنان را موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: زندانیان جرائم غیرعمد افرادی هستند که به دلیل انجام دادن فعلی به صورت غیرعمد روانه زندان شده‌اند و قطعا در آن سوی قضیه خانواده‌های آنها نیز با مشکلات فراوانی مواجه شده و در این راستا چنانچه قدمی در مسیر کمک به آزادی این قشر آسیب از زندان برداشته نشود قطعا باید شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار