معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان در هر سال قادر به تولید 75 هزار تن گوشت سفید بوده که با این میزان تولید علاوه بر تامین 40 هزار تن مصرف استان، 35 هزار تن تولید مازاد خود را به 12 استان دیگر صادر می کند.
کد خبر: ۴۳۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 29 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، خالد جعفری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان برای تأمین گوشت مرغ مصرفی رمضان انجام شده است.

وی افزود: با این میزان جوجه ریزی که فروردین امسال در واحدهای مرغداری گوشتی انجام یافته است بیش از 6 هزار تن گوشت سفید وارد بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: برای تداوم این میزان تولید نیز حدود سه میلیون قطعه دیگر نیز در اردیبهشت امسال جوجه ریزی شده و مرغ منجمد ذخیره نیز در صورت نیاز به اندازه کافی در سردخانه های استان توسط پشتیبانی امور دام قابل عرضه است.

به گفته وی، محصول جوجه ریزی فروردین هم اکنون در بازار عرضه می شود و جوجه ریزی اردیبهشت نیز 15 خرداد وارد بازار می شود و با توجه به برنامه ریزی انجام شده در رمضان امسال هیچ گونه کمبود و محدودیت در توزیع مواد پروتئینی در کردستان وجود نداشته و وجود نخواهد داشت.

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با اجرای برنامه ریزی تولید مرغداری های کشور از سال گذشته سهمیه کردستان برای تامین سهیمه تولید ماهانه حدود 2 میلیون و 635 هزار قطعه در هر ماه با 10 درصد بالاتر یا پایین تر در نظر گرفته است.

جعفری افزود: با این میزان جوجه ریزی کردستان در هر سال قادر به تولید 75 هزار تن گوشت سفید بوده که با این میزان تولید علاوه بر تامین 40 هزار تن مصرف استان، 35 هزار تن تولید مازاد خود را به 12 استان دیگر صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح برنامه ریزی تولید مرغداری های کشور سهمیه کردستان در بین هشت استان شمالغرب کشور و غرب کشور رتبه اول را دارد گفت: توان تولید واحدهای مرغداری کردستان سالانه 100 هزار تن قابل افزایش است.

به گفته وی، هم اکنون 13 هزار و 500 نفر در صنعت مرغداری و صنایع وابسته به آن از جمله واحدهای مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور، کشتارگاه ها مشغول بکار هستند.

وی افزود: طبق برآورده های صورت گرفته بیش از 10 هزار میلیارد ریال در صنعت مرغداری و سایر حلقه های این زنجیره در کردستان سرمایه گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار