اداره‌ کل ارشاد کردستان 3 ماه است توسط مدیر استان کرمانشاه اداره می‌شود!
کد خبر: ۴۳۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 10 June 2017

رهبر انقلاب در سفر سال 88 به کردستان، مسئله فرهنگ در این استان را به عنوان یک «مسئله اصلی» برجسته کردند؛ با لحاظ اهمیت موضوع فرهنگ در کردستان و با توجه به اینکه دستگاه فرهنگی استان از اسفندماه 95 تاکنون توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اداره می‌شود، معلوم نیست ادامه این وضعیت دلیل خاصی دارد یا ناشی از همان «اختلال در دستگاه مرکزی فرهنگ» است.

به گزارش تابناک کردستان، رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان اخیر خود در دیدار با دانشجویان با بیان اینکه «گاهی دستگاه‌های مرکزیِ فکر، فرهنگ و سیاست، دچار اختلال و تعطیلی می‌شوند» به عدم تشخیص مسئله اصلی از مسئله فرعی در دستگاه فرهنگی کشور با ذکر یک مثال اشاره و فرمودند: «پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که مسئله‌ اصلی را از مسئله‌ فرعی تشخیص نمی‌دهد».

قبل از پرداختن به مقصود اصلی از یادآوری این بخش از سخنان اخیر رهبر انقلاب، لازم است به نامگذاری استان کردستان به عنوان «استان فرهنگی» در سفر اردیبهشت 88 ایشان به این استان هم اشاره کنیم.

اغلب صاحب‌نظران در حوزه فرهنگ بر این باور هستند که هدف از آن نامگذاری، برجسته کردن موضوع فرهنگ در استان کردستان به عنوان یک «مسئله اصلی» بوده است؛ اما اینکه اهداف این نامگذاری تا چه اندازه محقق شده، موضوعی است که بر سر آن اختلاف نظرهایی جدی در میان صاحب‌نظران وجود دارد.

یکی از اصلی‌ترین متولیان حوزه فرهنگ در هر استان، «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی» است و این مجموعه، طبیعتاً در استانی که از سوی رهبر انقلاب با نام «استان فرهنگی» نامگذاری شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ حال اگر به تداوم اداره این دستگاه از اسفندماه سال قبل، توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از استان‌های همجوار توجه کنیم، این امر، بدون تردید اسباب تعجب خواهد بود.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اسفندماه سال گذشته و در حالی که ماه‌ها قبل از آن، شایعاتی درباره جابجایی وی بر سر زبان‌ها بود، بالاخره به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه منصوب شد.

تا اینجا به نظر نمی‌رسد اتفاق غیرمعمولی روی داده باشد اما جالب آنجاست که «حجت‌الاسلام جعفری» که اکنون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است، به صورت هم‌‌زمان، مدیریت دستگاه فرهنگ کردستان را هم عهده‌دار است!

القصه؛ کردستان استان فرهنگی کشور است با این حال دستگاه اصلی متولی فرهنگ در این استان توسط مدیرکل همین دستگاه در استان مجاور اداره می‌شود؛ معلوم نیست ادامه این وضعیت دلیل خاصی دارد یا ناشی از همان «اختلال در دستگاه مرکزی فرهنگ» است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار