مدیر آموزش و پرورش بانه مطرح کرد
مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به اینکه بیشترین مدارس دو شیفته استان کردستان مربوط به شهرستان بانه است گفت: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از عمده‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان است.
کد خبر: ۴۳۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 10 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، رضا خصری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کمبودها و مشکلات آموزشی شهرستان بانه اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از عمده‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بانه است.

وی گفت: امسال نیز باوجود کمبود فضاهای آموزشی، در حوزه نیروی انسانی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به 137 نفر معلم نیاز داریم و بیشترین کمبود معلم مربوط به مقطع ابتدایی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده اولیه تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از 18 هزار دانش‌آموز خواهد بود و نسبت به سال گذشته از افزایش یکهزار نفری برخوردار است.

وی گفت: افزایش یک هزار نفری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیازمند 4 واحد آموزشی جدید است و متأسفانه فضای آموزشی موجود در بانه جوابگوی این تعداد جمعیت نیست.

خضری افزود: برای جبران کمبود فضای آموزشی در بانه مجبور هستیم که مدارس را دوشیفته کنیم و متأسفانه بیشترین مدارس دو شیفته استان کردستان مربوط به این شهرستان است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در بانه همه دانش‌آموزان معلم دارند طوری که برای دو نفر دانش‌آموز هم معلم اختصاص داده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به آمار سرشماری جدید گفت: جمعیت این شهرستان نسبت به سال 91، حدود 26 هزار نفر افزایش پیدا کرده و مهاجرپذیر بودن از دلایل اصلی تراکم بالای دانش‌آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار