معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کنگره سید عبیدالله در شهرستان پاوه استان کرمانشاه در هفته وحدت گفت: علاقمندان به شرکت در این کنگره تا 30 شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.
کد خبر: ۴۳۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 10 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام مجید میرزایی با اشاره به برگزاری کنگره سید عبیدالله در شهرستان پاوه استان کرمانشاه در هفته وحدت اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود کنگره ملی سید عبیدالله مورد استقبال چشمگیر مردم به ویژه در مناطق اورامانات و کردستان قرار گیرد.

وی گفت: در برگزاری کنگره «کوسه هجیج» نقش این امامزاده در انسجام اهل تشیع و تسنن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از اواخر سال گذشته فراخوان پذیرش مقالات علمی برای برگزاری این کنگره به اطلاع مردم استان و کشور و بخشی از منطقه کردستان عراق رسید، تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این کنگره تا 30 شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

وی گفت: خواستار حضور همه افراد دست به قلم و نویسنده در کنگره بزرگ سید عبیدالله هجیج هستیم تا در محورهایی نظیر بررسی وضعیت فرهنگی کرمانشاه، وضعیت امامزادگان استان، نقش امامزاده در ترویج فرهنگ و مبانی اسلامی پژوهش کنند.

میرزایی افزود: مقالات ارسالی در دو گروه سنی 12 تا 17 سال و بالای 17 سال بررسی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امامزاده سید عبیدالله فرزند امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع) است که به همراه یکی از برادرانش به منطقه هجیج پناهنده شد، تا اینکه رفته رفته مریدان و دوستدارانی را گرد خود فراهم ساخت. مردم هجیج امامزاده کوسه هجیج را به سلطان عبیدالله و سید عبیدالله می‌شناسند و از وی کرامات متعددی نقل می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برگزاری چنین کنگره‌های در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و توسل به اهل بیت(ع) در برنامه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار