هیئت وزیران تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396 را پنج درصد افزایش داد.
کد خبر: ۴۴۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 19 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، هیئت وزیران تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396 را پنج درصد افزایش داد.

 

هیئت دولت همچنین میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10 درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5 درصد تعیین کرد.

 

علاوه بر این تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت.

 

هیئت دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (10) درصد افزایش، معادل (46200) ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (5) درصد افزایش معادل (39400) ریال تعیین کرد.

 

تعرفه خدمات پرستاری در منزل هم توسط هیئت وزیران تعیین شد و داروهای بیماری‌های روماتیسمی تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرد.

 

هیئت وزیران به دنبال تصمیمات شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور مصوب کرد داروهای بیولوژیک در درمان بیماری­های روماتیسمی بر اساس «قیمت‌گذاری مرجع دوره تام درمان» تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرد.

 

دولت همچنین سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارائه خدمات بیمه‌ای رایگان برای افرادی که در وضعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و نیز افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند با تشخیص کمیته و سازمان مذکور و صدور معرفی‌نامه برای سازمان بیمه سلامت اقدام نماید.

 

هیئت وزیران همچنین سهم مشارکت سایر افراد را بر اساس آزمون وسع و به صورت تعیین سهم حق بیمه از 15 درصد تا صددرصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال تعیین کرد.

 

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار