معاون جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی خرید گندم در سال جاری نسبت به 6 سال اخیر 22 درصد و نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است که اگر هوای خنک و شبنم صبحگاهی ادامه داشته باشد گندم دوباره می‌تواند رشد کند اما اگر هوای گرم و وزش باد ادامه داشته باشد خسارت بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 19 June 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرید سپری در جلسه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال 96، اظهار کرد: استان کردستان سالانه بالغ بر 72 درصد اراضی تحت پوشش گندم دارد که در سال زراعی جاری 34 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و 522 هزار هکتار تحت پوشش گندم دیم بوده است.

وی گفت: در فصل پاییز اواخر آبان ماه بارندگی‌هایی صورت گرفت که بلافاصله پس از آن سرمای شدید که تا 22 درجه هم ثبت شد، سبب عدم رشد جوانه زیر خاک در بالغ بر 50 درصد از سطح زیر کشت دیم استان شد و این در چند سال گذشته در کردستان بی سابقه بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در اواسط اسفند که بارندگی شروع شد، بارندگی خوب بود اما رشد رویشی گندم عقب افتاد و این تا اواخر فروردین استمرار شد و در مجموع سبب بدسبزی گندم در بسیاری از مناطق استان شد.

وی گفت: در مجموع 25 هزار هکتار از اراضی گندم کردستان امسال غیرقابل برداشت و از حیث انتفاع خارج هستند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از 500 هزار تن خرید گندم داشته باشیم که امیدواریم این میزان تحقق پیدا کند.

سپری افزود: اقداماتی از آذر ماه انجام شد که کردستان را از متضرر شدن بیش از حد اراضی گندم نجات داد که تغذیه گیاهی، مبارزه با علف هرز و مبارزه با سن مادر سه اقدام مهم و اساسی در این زمینه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی خرید گندم در سال جاری نسبت به 6 سال اخیر 22 درصد و نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است که اگر هوای خنک و شبنم صبحگاهی ادامه داشته باشد گندم دوباره می‌تواند رشد کند اما اگر هوای گرم و وزش باد ادامه داشته باشد خسارت بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار