نخستین پایش فصلی فضای کسب و کار توسط بخش‌ خصوصی گویای چیست؟
کد خبر: ۴۴۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 20 June 2017

نتایج نخستین پایش فصلی فضای کسب و کار توسط بخش‌ خصوصی که اخیراً توسط اتاق ایران اعلام شده نشان می‌دهد استان کردستان پس از کهگیلویه و بویراحمد، بدترین وضعیت محیط کسب و کار را در میان استان‌های کشور دارد.

به گزارش تابناک کردستان، نتایج پایش ملی محیط کسب و کار ایران که طبق قانون از سوی اتاق ایران انجام می‌شود، نشان می‌دهد که در پاییز 1395 نمره شاخص ملی کسب و کار در این فصل 5.86 بوده است؛ در این پایش، نمره 10، بدترین ارزیابی است و هرچه رقم پایین‌تر بیاید نشان‌ دهنده بهبود محیط کسب‌ و کار است.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران، نمره شاخص کسب و کار کردستان در فصل یادشده 6.69 بوده و با استناد به این نمره، کردستان استان سی‌ام کشور در وضعیت فضای کسب و کار است.

بر اساس یافته‌های طرح مذکور، استان‏‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و ایلام به ترتیب دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار و استان‌‏های مازندران، تهران و گیلان به ترتیب دارای بهترین وضعیت محیط کسب و کار نسبت به سایر استان‏‌ها ارزیابی شده‌‏اند.

اما از سویی مسئولان ارشد کردستان در دولت یازدهم، بارها، خارج شدن استان از وضعیت فعلی اقتصادی را مستلزم جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانسته و از سوی دیگر، مساعد بودن بستر جذب سرمایه‌گذاری خارجی را می‌توان از نتایج مساعد بودن فضای کسب‌ و کار دانست؛ حال و با این وضعیت نامناسب فضای کسب و کار، نمی‌توان به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان چندان امیدوار بود و باید منتظر ماند و دید دولت دوازدهم و بویژه مسئولان دولت دوم روحانی در کردستان برنامه‌ای برای بهبود فضای کسب و کار در استان ارائه خواهند داد یا خیر.

کردستان استان سی‌ام کشور در وضعیت فضای کسب و کار!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
کول بران را هم حساب کرده اید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار