نماینده ولی فقیه در فارس گفت: رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه نباید در طول سال فراموش شود.
کد خبر: ۴۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 27 June 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز عید سعید فطر در شیراز افزود: خداوند امروز را به دو ویژگی قرار داده اول عید مسلمین و دوم برای اهل بیت(ع) ابزار کرم و شرف و عزت قرار داده است.

وی ادامه داد: تفاوت عید مسلمانان و مسیحیان این است که عید مسیحیان بعد از مائده آسمانی بود اما عید مسلمانان پس از یک ماه روزه داری یا اعمال عمره و حج است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ویژگی دین اسلام است که مسلمانان با گرسنگی و هزینه کردن راه خود ایمان خود را محکم کردند.

آیت الله ایمانی افزود: یک ماه عبادت انجام دادید رسیدگی به محرمان داشتید و امروز را عید گرفتید اما کوشش کنیم محرومان در یک روز رسیدگی نشوند و سایر ایام فراموش شوند بلکه باید همواره مد نظر باشند.

وی افزود: محرومیت در مناطقی از شهر شیراز برای مردم زیاد است و مشکلات زندگی آنها را گرفتار کرده و اختلافاتی میان رسیدگی به آنها با دیگران وجود دارد.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: طرحی سپاه دارد برای مناطق محروم در حد خودشان که مسئولین باید همکاری و همراهی کنند تا محرومیت به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هسته های انسانی در مناطق محروم تشکیل شود و جمعیتی از مومنین و جوانان در این مناطق شکل بگیرد که حداقل ها شکل گیرد، مدرسه وجود ندارد.

وی یادآور شد: ضرورت بهداشت، فرهنگ، امنیت و پاسخگویی به اشتغال آنها، بسیج سازندگی برای اشتغال آنها کار می کند اما باید همکاری شود تا مشکلات از بین برود.

آیت الله ایمانی ادامه داد: جاییکه خیرین هستند و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان کمک کردند و همواره پیشقدم هستند چرا باید در شیراز چنین مناطقی باشد که در برخی آب نداشتند و تحریم آب شده بودند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بارها به مسئولین گفتم حال باید دید بعد از این ماه حاضر هستند کاری کنند اما خود مردم باید وارد شوند و خیرین و مردم به طرح سپاه کمک کنند.

وی یادآور شد: حوادث مختلفی در حال شکل گیری است که زنگ خطر است، مباحثی که در دهه ۶۰ بود برای فشار به ایران است که موج تحریم ها در حال افزایش است که به اسم حمایت از حزب الله، موشک و.. عنوان می کنند و نکته بعد ترور است مانند سال ۶۰ و هر روز گروه های ترور در اطراف کشور دستگیر می شوند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: نکته دیگر نفوذ و عناصر داخلی از دورن است که آرامش را از مردم بگیرند و جو سازی کنند که باید هوشیار بود و با بصیرت این عوامل شناسایی کنیم.

آیت الله ایمانی افزود: باید مراقب افرادی باشیم که به دنبال جنگ روانی هستند باید مراقب بود زیرا هدف امروز آمریکا است زیرا تا به امروز هرحرکت آمریکا با شکست مواجه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار