توسط استاندار کردستان مطرح شد
استاندار کردستان از عدم هماهنگی دستگاه های مجری برنامه های حوزه جوانان انتقاد و ابراز امیدواری کرد با احیای سازمان ملی جوانان و تفکیک آن از حوزه گسترده ورزش، اقدامات لازم جهت تقسیم کار میان دستگاه های متولی انجام شود.
کد خبر: ۴۵۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 01 July 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با موضوع اوقات فراغت برگزار شد، اظهار کرد: اکثر مخاطبان این برنامه ها دانش آموزان و دانشجویان هستند که بخش عمده سال را مشغول تحصیل هستند و دغدغه ذهنی دارند به همین دلیل باید برنامه های اوقات فراغت در راستای شادابی و آماده سازی آنان برای سال تحصیلی آینده باشد.

وی مشکل ساختاری و تکراری و روتین بودن برنامه ها را 2 مشکل اساسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی حوزه جوانان دانست و گفت: چند سازمان و دستگاه اقدامات موازی انجام می دهند در حالی که هدف ها با هم منطبق نیستند و به دلیل عدم تقسیم کار برنامه های آنها با هم همپوشانی دارد.

استاندار کردستان تصریح کرد: از سوی دیگر برنامه ها روتین و تکراری است و جذابیت ندارد، جامعه ایستا نیست بلکه در حال تغییر است ما هم نمی توانیم برنامه امسال را سال آینده نیز اجرا کنیم به همین دلیل باید به دنبال روش های غیرمستقیم و تاثیرگذار باشیم.

وی گفت: باید ستاد ساماندهی امور جوانان را به رسمیت بشناسیم و با آن همکاری داشته باشیم تا به جمع بندی اقدامات انجام شده در استان برسیم و با انجام مطالعات لازم و تجدید نظر در برنامه‌های حوزه جوانان به نتایج مطلوبی برسیم.

زاهدی افزود: کلیه برنامه های ورزشی و غیرورزشی که از سوی دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود باید در دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان بررسی و هماهنگ شود تا از همپوشانی و تداخل زمانی برنامه‌ها جلوگیری شود.

وی فاصله سنی و اختلاف سلیقه برنامه ریزان و جوانان به عنوان مخاطبان برنامه ها را دلیلی بر عدم استقبال جوانان از برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس هنجارهای قابل قبول جامعه برنامه های متناسب با روحیه و علاقه جوانان ارائه کنیم.

استاندار کردستان همچنین از عدم هماهنگی دستگاه های مجری برنامه های حوزه جوانان انتقاد و ابراز امیدواری کرد با احیای سازمان ملی جوانان و تفکیک آن از حوزه گسترده ورزش، اقدامات لازم جهت تقسیم کار میان دستگاه های متولی انجام شود.

وی در خصوص اسرار معاونت جوانان سازمان ورزش و جوانان مبنی بر همکاری دستگاه های استان برای تهیه شناسنامه اوقات فراغت جوانان استان، گفت: برای تهیه این شناسنامه باید نیازسنجی دقیق از خواسته های جوانان انجام شود، فعالیت های گذشته مرور شود و با تحلیل آن میزان موفقیت آنها بررسی شود و با تجدید نظر در برنامه ها به نتایجی برسیم که موجب باور و اعتماد جوانان به شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار