رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان:
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: از صبح امروز هوای سنندج غبارآلود بود که از حوالی ساعت 11 صبح، این آلودگی تشدید و میزان ذرات معلق در هوا به 3 برابر حد استاندارد رسید.
کد خبر: ۴۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 02 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، کژال حبیب‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: موجی از گرد و غبار وارد آسمان استان شده که هم اکنون میزان ذرات معلق به 3 برابر حد مجاز استاندارد رسیده است.

وی گفت: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد و به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و همه شهروندان تحت تاثیر مخاطرات بهداشتی آلاینده‌ها قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی کردستان هم اظهار کرد: امروز و فردا به دلیل تشکیل و گسترش گرد و خاک در نواحی شرقی و مرکزی ایران بخشی از آن به استان منتقل و موجب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

محمد طالب حیدری، شدت این افت کیفیت را در نواحی شرقی استان به ویژه در شهرستان‌های بیجار، قروه و دهگلان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: طی امروز و فردا تاثیر موجی از هوای ناپایدار موجب تشکیل و رشد ابر، وزش باد و در بعدازظهر تا شب با رگبارهای پراکنده باران و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه، از شرایط ناپایداری کاسته می شود، افزود: در این مدت به تدریج شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار