معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در هفته اخیر قیمت گوشت مرغ روند صعودی داشته و از قیمت 6 هزار و 990 تومان به 7 هزار و 800 تا 8 هزار و 100 تومان، در سه شنبه هفته‌جاری رسیده است.
کد خبر: ۴۵۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 10 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، خالد جعفری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در هفته اخیر قیمت گوشت مرغ روند صعودی داشته و از قیمت 6 هزار و 990 تومان به 7 هزار و 800 تا 8 هزار و 100 تومان، در سه شنبه هفته‌جاری رسیده است.

وی گفت: این در حالی است که استان کردستان از لحاظ تولید گوشت مرغ ضمن تامین نیازهای شهروندان حدود 45 درصد مازاد تولید داشته و عمدتاً به استان‌های کرمانشاه، همدان، تهران، آذربایجان غربی و سایر استانها صادر می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اعلام سهمیه جوجه‌ریزی از مرکز در چند ماه گذشته حتی از سهمیه مذکور نیز تعداد جوجه ریزی در استان بیشتر بوده است، به طوری که سهمیه جوجه ریزی استان 2 میلیون و 640 هزار قطعه در ماه بوده و در ماه‌های فروردین 3 میلیون و 194 هزار، اردیبهشت 3 میلیون و 103 هزار و خرداد 2 میلیون 727 قطعه جوجه‌ریزی صورت پذیرفته که معادل 17 هزار تن گوشت مرغ است.

وی گفت: با توجه به مصرف سرانه استان که حدود 10 هزار تن در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر بوده به مصرف استان اختصاص داشته و 7 هزار تن ماباقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه این افزایش در تمام کشور صورت گرفته افزود: با توجه به اعلام آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام استان در جهت تنظیم بازار مرغ منجمد از محل ذخیره، هریک کیلو گرم مرغ منجمد 5 هزار و 300 تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای عمده و تعدادی از فروشگاه‌های داخل شهر قرار گرفته تا با قیمت 5 هزار و 700 تومان برای هر یک کیلوگرم توزیع می‌شود و بدون محدودیت آماده تحویل و توزیع در سطح استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار