از یارگیری رسانه‌ای تا فرار به جلو با هزینه از اعتبار استاندار
کد خبر: ۴۶۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 17 July 2017

وزیر ورزش وعده داده عملکرد مدیران استانی‌اش را ارزیابی کرده و افراد ضعیف را کنار بزند؛ مدیرکل ورزش و جوانان کردستان که پیشتر برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی، یارگیری رسانه‌ای را در دستور کار داشت این بار هم که انگار عزم وزیر را برای ارزیابی عملکردش جدی یافته، ترجیح داده با هزینه از اعتبار استاندار، شیوه فرار به جلو را برای سدکردن راه یک ارزیابی منصفانه برگزیند.

به گزارش تابناک کردستان، خبرگزاری دولتی ایسنا در روز سفر وزیر ورزش و جوانان به کردستان به نقل از «مسعود سلطانی‌فر» نوشته است: «نظام ارزیابی مدیرکل‌های استانی را هر سه ماه یکبار برگزار می‌کنیم و در صورتی که مدیری ضعیف باشد او را کنار خواهیم زد».

اگر قرار باشد این وعده وزیر عملی شود، بعید نیست مدیرکل ورزش و جوانان کردستان که کارنامه قابل دفاعی ندارد از سمتش کنار زده شود و همین موضوع هم می‌تواند دلیلی کافی باشد تا این مدیر، تلاش برای ماندن در سمتش را مضاعف کند.

یکی از رویکردهای مدیرکل ورزش و جوانان کردستان برای ماندن در پستی که سپردنش به وی با اما و اگرهای فراوانی همراه بود یارگیری در میان رسانه‌های استان بود؛ روشی که تا حدی جواب هم داد و توانست از برجسته شدن نقاط ضعف عملکرد وی و احیاناً، انعکاس آنها به وزرای ورزش و جوانان در دولت یازدهم ممانعت کند.

مگر می‌شود مدیرکل ورزش و جوانان کردستان مدعی «رشد 400 درصدی» فعالیت حوزه جوانان در کردستان طی یک‌سال مشخص شود و هیچ رسانه‌ای در این باره خواستار شفاف‌‌سازی و ارائه آمار مستند و قابل راستی‌آزمایی نشود؟! ادعای چنین رشدی چگونه می‌تواند به آسانی قابل پذیرش باشد وقتی در کل مجموعه همکاران اداره کلی نتوان فردی را یافت که صلاحیت هدایت امور معاونت فرهنگی این مجموعه را داشته باشد؟

نگاهی به اخبار برخی از رسانه‌های کردستان ـ که به زعم خود می‌خواهند چنین به مردم القا کنند که منتقد عملکرد دولت هستند ـ در روز سفر وزیر ورزش و جوانان به استان و مقایسه آن با اخبار منعکس شده توسط آنها در زمان سفر دیگر وزرا، برای اهل نظر گویاست؛ انتقادهای نابجا و ناحق از برخی وزرای دولت در زمان سفر به کردستان و زبان در کام گرفتن در روز سفر وزیر ورزش!

اما این همه ماجرا نیست! مدیرکل ورزش و جوانان کردستان که به زعم خود، راه ماندگاری در صندلی هدایت حوزه ورزش و جوانان استان را پیدا کرده در سخنرانی روز سفر وزیر، که می‌تواند نوعی فرار به جلو برای در امان ماندن از تبعات ارزیابی عملکرد احتمالی توسط وزارت ورزش و جوانان باشد، در لفافه، از اعتبار استاندار کردستان برای ماندگاری خود هزینه کرده است.

وی در بخشی از سخنانش تلاش کرده غالب ناکامی‌های حوزه ورزش و جوانان کردستان در گذشته را ناشی از تغییر گاه و بیگاه مدیران سابق این دستگاه جا بزند و ایضاً به گونه‌ای سخن گفته که برداشت مخاطب (بخوانید وزیر ورزش و جوانان) اصرار استاندار کردستان بر ماندن وی در پستش باشد!

مدیرکل فعلی ورزش و جوانان کردستان نزدیک 43 ماه مدیر این دستگاه بوده و کارنامه وی در این مدت باید ارزیابی شود و تلاش احتمالی این مدیر برای فرار از پاسخگویی درباره عملکردش هیچ توجیهی ندارد.

و اگر ملاک برای ادامه کار یک مدیرکل استانی در دولت دوازدهم، کسب رضایت استاندار باشد، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد این مدیر در مواردی دستورات استاندار کردستان را نادیده گرفته است ... بماند.

اما درباره آنچه در چهل و چند ماه گذشته در اداره کل ورزش و جوانان کردستان گذشته گفتنی فراوان است و این رسانه در راستای کمک به حل مشکلات ورزشکاران و جوانان استان وظیفه خود می‌داند در زمان مناسب ناگفته‌هایی را درباره آنچه در این سال‌ها در این اداره کل گذشته بازگو کند و این قصه سر دراز دارد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار