‌مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
‌مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری 100 هزار تن انواع انگور از باغات استان کردستان برداشت شود.
کد خبر: ۴۶۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 17 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، اردشیر پورحبیبی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: کردستان دارای 14 هزار هکتار تاکستان است که 9 هزار هکتار آن دیم و 5 هزار هکتار آن آبی است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از تاکستان‌های کردستان 100 هزار تن انگور برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: از 100 هزار تن انگور پیش بینی شده برای برداشت، 45 هزار تن دیم و 55 هزار تن نیز انگور آبی است.

وی گفت: ارقام انگور دیم کردستان بیشتر انگور رشه مریوان و خوشناو بانه و ارقام آبی نیز شامل انگور کشمشی سفید و قرمز، عسکری و فخری است و شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه بیشترین میزان انگورهای دیمی و شهرستان‌های سنندج، کامیاران و بیجار نیز بیشترین میزان تاکستان‌های آبی را دارند.

پورحبیبی با اشاره به حضور 20 هزار بهره بردار انگور در کردستان، افزود: برداشت ارقام زودرس انگور در کردستان از اوایل مردادماه آغاز می‌شود و در مجموع برداشت تا اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کردد: خوشبختانه امسال آسیب دیدگی ناشی از کاهش و افزایش دمای هوا خسارتی به انگور کردستان وارد نکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار