دادستان عمومی و انقلاب سنندج:
دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: متاسفانه سیستم اجرایی و مدیریتی در استان کردستان به وظایف خود عمل نمی‌کند و به همین دلیل نیز فعالیتی در این بخش صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 18 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، اکبر جوهری شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: جلب مشارکت و همراهی مردم یکی از نیازهای اصلی در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم است و این مهم در دستگاه قضا به ویژه دادستانی در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس قانون، دادستان وظایف متعددی را دارد و در همین راستا انتظار می‌رود که در سایه تعامل و همکاری بهتر اصحاب رسانه این نقش و رسالت به مردم اطلاع رسانی شود و دادستانی سنندج نیز آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف با اصحاب رسانه همکاری و مشارکت داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم در عرصه‌های مختلف دفاع از مردم ورود می‌کند و در کنار این مهم دفاع از حق و حقوق حاکمیت نیز جزو رسالت‌های دادستانی است و به همین دلیل مردم باید ارتباط و تعامل خوبی با دادستانی داشته باشند و ما در دادستانی محدودیتی برای این ارتباط و همکاری نداریم.

وی با اشاره به نقش و رسالت رسانه‌های جمعی در حوزه‌های مختلف، گفت: امروز کسی نمی‌تواند منکر نقش و رسالت‌های اصحاب رسانه شود و در همین راستا دادستانی سنندج تلاش می‌کند تا ضمن ارتباط و تعامل مناسب با اهالی رسانه از این ظرفیت خوب با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کند.

جوهری به جایگاه استان کردستان در حوزه های مختلف به ویژه وضعیت ناهنجاری‌ها اشاره کرد و افزود: کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک استان فرهنگی است و به همین دلیل لازم است که مدیران و مسئولان این استان با تلاش و پشتکار بیشتر مانع افزایش ناهنجاری‌های مختلف در این استان شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه امروز شمار زیادی ناهنجاری در کردستان وجود دارد که با توجه به فرهنگ مردم این استان از یک سو و همچنین تاریخ و گذشته کردستان نمی‌بایست این موارد به چشم می‌خورد و به همین دلیل ما انتظار داریم که اصحاب فرهنگ، هنر و ورزش در این بخش ما را کمک کرده و برای کاهش این ناهنجاری‌ها تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج با اشاره به اینکه کردستان در حوزه اشتغال دچار مشکل اساسی است، گفت: متاسفانه بیکاری در کردستان یکی از معضلات جدی است و این معضل خود عامل اصلی بروز شماری دیگر از ناهنجاری‌هاست و به همین دلیل لازم است که زمینه برای توسعه همه جانبه این استان فراهم شود.

وی خطاب به مدیران و مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی در استان کردستان، افزود: امروز شمار زیادی از مدیران در استان کردستان سیاست زده شده‌اند و با توجه صرف به مسائل باندی و جناحی خدمت به مردم و تلاش برای توسعه کردستان را فراموش کرده‌اند و به همین دلیل لازم است که در این بخش ما شاهد تحول جدی در کردستان باشیم.

جوهری خاطر نشان کرد: سیاسی‌کاری و توجه به یک جناح و باند خاص مانع توسعه در استان کردستان است و در کنار آن این مهم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران از استان فراری شوند و در نتیجه دود این مشکلات به چشم مردم کردستان می‌رود.

وی با اشاره به رویکرد جدید در دستگاه قضا و تلاش برای بهره برداری از ظرفیت های مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، گفت: استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌های جمعی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت اجتماعی یکی از نیازهای لازم و ضروری است و این مهم در دادستانی سنندج به عنوان یک اولویت اصلی و مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: خوشبختانه دادستانی سنندج در حوزه بهره برداری از ظرفیت‌های مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم پیشگام بوده و در همین راستا شورای مصلحین شکل گرفته از سوی مردم در طول سه سال اخیر باعث شده است تا از اجرای ۱۶ مورد حکم قصاص جلوگیری شود و این مهم ثابت می‌کند که می‌توان از توان و حضور مردم در این بخش به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به رشد بی رویه شماری از ناهنجاری های اجتماعی در استان کردستان، اظهار کرد: متاسفانه امروز رشد بی رویه اعتیاد، طلاق و حتی حاشیه نشینی در کردستان به یک درد مشترک و مهم تبدیل شده و به همین دلیل همه مدیران دولتی باید از کمک‌های مردمی برای رفع این معضلات استفاده کنند.

جوهری به موضوع نقش دستگاه قضا در حوزه سرمایه‌گذاری در استان کردستان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا در قالب شورای دستگاه‌های نظارتی مدافع اصلی حضور سرمایه‌گذار در استان کردستان است و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: امروز شماری از مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی در استان کردستان نه تنها نمی‌توانند سرمایه‌گذاری را در این استان جذب کنند که حتی خود نیز مانع حضور سرمایه‌گذار هستند و آنها را فراری می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج به روند نگران کننده توسعه در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ برنامه‌ای برای توسعه در استان کردستان وجود نداشت و متاسفانه از بدو پیروزی انقلاب حرکت‌های ضدانقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس مانع سرمایه‌گذاری در کردستان شد و با کمال تاسف امروز در شرایط فعلی نیز بعضی از مدیران با توجه صرف به مسائل جناحی و سیاسی مانع سرمایه گذاری در این استان هستند.

وی گفت: ما در جلسات و نشست‌های شورای دستگاه های نظارتی استان کردستان همواره در حوزه دفاع از حضور افراد سرمایه گذار در استان حرکت کرده و در این راستا با افرادی که در این زمینه مشکل تراشی کنند برخورد شده و این روند نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

جوهری با بیان اینکه تمامی فعالیت های عمرانی و اقتصادی در استان کردستان طی سال‌های اخیر نتیجه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان است، افزود: متاسفانه سیستم اجرایی و مدیریتی در استان کردستان به وظایف خود عمل نمی‌کند و به همین دلیل نیز فعالیتی در این بخش صورت نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته نگران کننده‌تر این است که حتی مدیران و مسئولان استان در بعضی از موارد نیز توان اجرایی کردن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان را نداشتند و به همین دلیل ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش نیز در شماری از حوزه‌ها به هدر رفت.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: دستگاه قضایی در استان کردستان خود را خدمت‌گزار مردم می‌داند و در مقابل تمامی ناملایمات ایستادگی کرده و در راستای دفاع از حق و حقوق مردم و تلاش برای کمک به توسعه کردستان از هیچ اقدامی دریغ نکرده و در این زمینه نیز با کسی عقد اخوت نخواهد بست و انتظار می‌رود که مدیران و مسئولان استان نیز در این مسیر حرکت کنند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار