فرماندار مریوان مطرح کرد
فرماندار مریوان گفت: متأسفانه اگر این وضعیت کنونی دریاچه زریبار مریوان همچنان ادامه داشته باشد و به داد دریاچه نرسند مرگ زودهنگام در انتظار زریبار است.
کد خبر: ۴۶۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 23 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمد شفیعی در نشست سرمایه‌گذاری شهرستان مریوان با انتقاد از نبود مدیریت واحد در دریاچه زریبار این شهر اظهار کرد: همیشه مخالف واگذاری مدیریت دریاچه زریبار به شهرداری بوده‌ام.

وی گفت: متأسفانه اگر این وضعیت کنونی دریاچه زریبار مریوان همچنان ادامه داشته باشد و به داد دریاچه نرسند مرگ زودهنگام در انتظار زریبار است.

فرماندار شهرستان مریوان تصریح کرد: در چهار سال گذشته به دلیل وجود 11 تفکر جداگانه در بدنه شوراهای شهر مریوان، از زمان ورود به این شهر همواره مخالف واگذاری مدیریت دریاچه زریبار به شهرداری بوده و هستم.

وی گفت: در آینده نیز شهردار مریوان هفت بالاسری به نام شورا خواهد داشت، که این وضعیت می‌تواند دریاچه زریبار که امروزه به نابودی کشیده شده را با خطری جدی مواجه کند.

شفیعی افزود: متأسفانه دریاچه زریبار علاوه بر نبود مدیریت واحد، از مردمانی رنج می‌برد که به درستی قدردان آن نیستند و گاهاً خواسته یا ناخواسته این دریاچه را با تهدیدی جدی مواجه می‌کنند.

وی اظهار کرد: واگذاری مدیریت دریاچه به بخش خصوصی و نظارت‌های منظم یکی از راه‌های پیش‌رو احیای دریاچه زریبار است و برداشتن چند هکتار از نیزارهای موجود می‌تواند برای بازسازی آن مفید باشد.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به صنعت توریسم درمانی گفت: متأسفانه امروزه دروازه مرز رسمی باشماق به نام مریوان اما به کام پایتخت‌نشینان است. افرادهای زیادی هستند که به‌عنوان توریست، گردشگر و برای درمان از دروازه مرز رسمی باشماق وارد مریوان می‌شوند اما پس از آن برای معالجه و درمان خود به تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران سفر می‌کنند که این وضعیت کنونی ناشی از عدم توانایی مدیران در ساماندهی آن است.

وی با اشاره به صف‌های طولانی مردم برای انجام سونوگرافی در این شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه در این شهرستان توجه کمی به بخش صنعت توریست درمانی شده است. یک شرکت اسپانیایی آماده سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی در مریوان است و باید با همت و تلاش مدیران و مسئولان دبیرخانه سرمایه‌گذاری در این شهرستان ایجاد و فعال شود و شرایط و زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار