اعضای جدید شورای شهر سنندج قبل از تصمیم‌گیری درباره شهردار، بخوانند!
شهردار سنندج در نشست با اصحاب رسانه از هردری سخن گفت؛ هم به برخی خبرنگاران به واسطه طرح سؤالاتی که سفارشی می‌دانست کنایه زد و هم درباره وضعیت شهرداری دست به شفاف‌سازی بی‌سابقه زد؛ «منوچهر فخری» به غالب سؤالات خبرنگاران پاسخ مستدل و مشروح داد، پاسخ‌هایی که این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند، عدم ابقای این شهردار، برای شورای شهر سنندج چقدر «هزینه» دارد؟!
کد خبر: ۴۷۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰ 15 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، منوچهر فخری شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان، با تجلیل از فعالان حوزه رسانه، به ضرورت تعامل مدیران با خبرنگاران اشاره و اظهار کرد: هرجا این تعامل برقرار باشد منفعت آن به جامعه و مردم می‌رسد و این مسئله در نوع خود، امری مبارک است.

کنایه شهردار به مطرح‌کنندگان برخی سؤالات

وی با اشاره به آگاهی نسبی خبرنگاران استان از مشکلات شهرداری سنندج گفت: سؤالاتی در این جلسه مطرح شد که نشان دهنده اطلاعات مناسب خبرنگاران از مسائل حوزه کاری شهرداری بود و برخی سؤالات مطرح شده هم مؤید ناقص بودن اطلاعات خبرنگار بود البته دلیل این امر می‌تواند اطلاعات ناقصی باشد که برخی دوستان به آنها منتقل کرده بودند و ای کاش کسانی که این سؤالات را تنظیم کرده بودند با دقت بیشتری عمل می‌کردند.

قضاوت درباره عملکرد ما در شهرداری باید بر اساس 17 ماه باشد و نه بیشتر

شهردار سنندج با دعوت همگان به انجام قضاوت منصفانه درباره عملکرد وی در مدت حضورش در پست شهرداری، تصریح کرد: قضاوت کار ما باید بر اساس 17 ماه باشد و نه بیشتر، مشکلات اساسی که در شهر سنندج وجود دارد را نمی‌توان در یک فرصت کوتاه 17 ماهه حل کرد.

وی گفت: یکی از نکات مهمی که در بحث مدیریت شهری باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و ما هم باید به آن نگاهی داشته باشیم بحث ثبات در مدیریت است و در هر شهری، این مهم مورد توجه قرار گیرد آن شهر در ابعاد مختلف رشد می‌کند و چالش‌های جامعه به مرور حل خواهد شد.

میانگین طول عمر مدیریتی یک شهردار در سنندج کمتر از دو سال است

فخری افزود: میانگین طول عمر مدیریتی یک شهردار در سنندج کمتر از دو سال است و این یک ضعف است و دلایل آن باید توسط فعالان عرصه رسانه واکاوی و مشخص شود؛ می‌توان گفت که در این شهر مهره‌سوزی اتفاق می‌افتد و این ضعف اگر برطرف شود بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

زمانی که شهردار شدم فقط به همکاران خود 16 میلیارد تومان بابت حقوق و مزایا بدهکار بودیم!

وی به عملکرد خود در شهرداری اشاره و خاطر نشان کرد: در 17 ماه گذشته فقط مدیریت بحران کرده‌ام؛ زمانی که مسئولیت به ما محول شد حتی حقوق کارکنان شهرداری پرداخت نشده بود؛ در آن زمان فقط به همکاران خود در شهرداری 16 میلیارد تومان بابت حقوق و مزایا بدهکار بودیم!

شهرداری سنندج گفت: بدترین زمان برای انتخاب یک شهردار از جهت مالی، اسفندماه است چرا که در این ماه باید حقوق و مزایای همکاران پرداخت شود؛ قبول کردن مسئولیت شهرداری سنندج با وضعیتی که بر این دستگاه حاکم بود ناشی از عدم آگهی بنده نبود چرا که تجارب مدیریتی کافی در این حوزه داشتم و دلیل حضورم احساس وظیفه برای ادای دین به مردم شریف این دیار بود.

وی افزود: مدیری نبودم که با شهردار سنندج شدن دنبال کسب وجاهت و اعتبار باشم و تنها دلیل حضورم در این مسند همان احساس دین به مردم بااصالت، بزرگوار و شایسته این شهر بود و هنوز این احساس دین در من وجود دارد.

زمانی که مسئولیت شهرداری را پذیرفتم این دستگاه بر اساس قانون تجارت «ورشکسته» بود

فخری تصریح کرد: زمانی که مسئولیت شهرداری را پذیرفتم این دستگاه بر اساس قانون تجارت «ورشکسته» بود و وضعیتی حاکم شده بود به گونه‌ای که حتی دستگاه، نمی‌توانست حقوق پرسنل خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌کاره در زمان آغاز به کارش در شهرداری سنندج گفت: بدترین کار برای یک مدیر، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ معتقدم شروع و اتمام یک پروژه، از زخمی کردن 10 پروژه و نیمه‌کاره کردن آنها بهتر است؛ مشکلی که ما در بحث مدیریت شهری با آن مواجه هستیم این است که چون یک نظام مشخص بر مدیریت شهری ما حاکم نیست، شهرداران، سلیقه محور هستند.

شهردار سنندج مدیریتی شهری در نقاط دیگر دنیا را به دو امدادی تشبیه کرد و افزود: از آنجا که در جامعه ما چنین روندی حاکم نیست مقایسه عملکرد شهرداران و سنجش میزان موفقیت آنها امکان‌پذیر نیست و متأسفانه هر شهرداری مدعی است که توانایی‌اش از سایرین بیشتر است.

وی به تکمیل برخی پروژه‌های شهری نیمه تمام سنندج در دوره مدیریت 17 ماهه خود اشاره کرد و گفت: البته آنچه انجام شده نتیجه خرد جمعی و تلاش همکاران بوده و تنها توسط شخص شهردار انجام نشده است.

آمار شهردار از پروژه‌هایی که در دوره مدیریتش تکمیل کرد

فخری به درصد پیشرفت عملیات برخی پروژه‌های شهری در زمان آغاز دوره مدیریت خود و وضعیت فعلی آنها اشاره کرد و افزود: پروژه تقاطع غیر هم‌سطح کوسه‌هجیج 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ما این پروژه را ظرف 6 ماه و با یک برنامه زمان‌بندی شده و البته با ناظر دانستن مردم بر کار خود، به اتمام رساندیم و علاوه بر آن و همزمان با عملیات اجرایی، فرهنگ انجام دقیق کار با نظارت عمومی را وارد حوزه عمل شهرداری کردیم؛ این پروژه که ظرف 6 سال 40درصد پیشرفت فیزیکی داشت، طی 6 ماه 60درصد پیشرفت کرد و به اتمام رسید.

وی به بهسازی و آسفالت فاز یک کمربندی 36 متری آبیدر که به تقاطع غیر هم‌سطح کوسه‌هجیج منتهی می‌شود اشاره و اظهار کرد: این پروژه هم تا زمان آغاز به کار ما 25درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بقیه کار آن در دوره مدیریتی ما انجام شد.

پارکینگ عبدالعلی سنندجی سالانه یک میلیارد تومان سود عاید شهرداری می‌کند

شهردار سنندج تکمیل پروژه پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی را هم یادآوری کرد و گفت: آن پروژه هم 50درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 50درصد کار باقی مانده آن را ما انجام دادیم و پارکینگ سالانه نزدیک به یک میلیارد تومان سود عاید شهرداری می‌کند.

وی به پیشرفت 73درصدی پروژه تونل انقلاب سنندج هم گریزی زد و با تأکید بر اینکه اگر آن زمان مدیر بودم این پروژه را اجرا نمی‌کردم و به جای آن به تعریض خیابان مجاور دست می‌زدم گفت: نباید از طرح این دو پرسش غفلت کرد که پیشرفت فیزیکی 73درصدی پروژه یادشده ظرف چه مدت حاصل شده است؟ و 27درصد کار باقی مانده را هم ما در چه مدتی به سرانجام رساندیم؟

فخری «وفای به عهد» را فرهنگ حاکم بر شهرداری در دوره مدیریت خود عنوان کرد و افزود: توصیه همیشگی ما به همکاران این بود که تنها، وعده‌ای به مردم داده شود که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد و ما خوشبختانه به وعده‌هایی که به مردم دادیم عمل کردیم.

وی با اشاره به هزینه‌ای که دیرکرد انجام پروژه‌های عمرانی به مردم تحمیل می‌کند اشاره و خاطر نشان کرد: چه کسی در زمینه دیرکرد در انجام عملیات پروژه‌های باید پاسخگو باشد؟ معتقدم در نظام مدیریتی ما اگر هر مدیری را به خاطر فرصت‌های از دست رفته زمان مدیریتش محاکمه کرده و او را بازخواست کنند بسیاری از مشکلات مرتبط با مدیریت شهری حل خواهد شد.

شهردار سنندج به مشکلات به وجود آمده در سنندج در ارتباط با مسائل سد معبر و مشکلات مرتبط با بازار تاناکورا اشاره کرد و گفت: این مشکلات در دوره مدیریت من به وجود نیامده ولی مسئولیت آن اکنون با من است؛ جای سؤال است که چرا کسی در این رابطه از شهرداران وقت سؤال نکرد و هیچ کس هم مانع رسیدن به وضعیت فعلی نشد.

دعای قابل تأمل شهردار در حضور اعضای شورای شهر!

وی با اشاره به طرح این موضوع با اعضای شورای شهر افزود: عرض کردیم خداوند این سه موضوع سد معبر، ساخت و ساز غیرمجاز و تاناکورا را از شما نگیرد چرا که پاشنه آشیل شهردار است و هر زمانی بخواهید شهردار را استیضاح کنید از این سه مورد، به عنوان اهرم استفاده می‌کنید.

در بازار تاناکورا پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند که این کار «جرم مشهود» است

فخری با طرح این سؤال که سنندج چند سال است که با معضل سد معبر مواجه است تأکید کرد: در بازار تاناکورا پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند که این کار «جرم مشهود» است؛ عده‌ای در آنجا تا در ورودی مدرسه را اشغال کرده و بچه‌های مردم امنیت ورود به مدرسه را از دست داده‌اند.

وی گفت: اگر در طول دوره مدیریت شهرداری سنندج مشغول مدیریت بحران نبودم، با اختیار و قدرتی که در خود سراغ دارم به شما قول می‌دهم ظرف 48 ساعت به معضل بازار تاناکورا پایان بدهم.

شهردار سنندج با اشاره به تخریب 52 مغازه در «ننله»، ظرف یک شب، با طرح این سؤال که چه کسی قادر به انجام این کار است؟ افزود: 52 مغازه را که غیرقانونی احداث شده بود با حمایت دادگستری و شخص دادستان تخریب کردیم، چرا که افرادی ملک دولتی را تصرف کرده بودند هرچند در این باب برخی مظلوم نمایی‌ها انجام شده ولی دلیل اصلی کار این بود که املاک در زمین متعلق به دولت احداث شده بود.

برنامه شهردار سنندج برای ساماندهی دست‌فروشان

وی به برنامه خود برای ساماندهی دستفروشان اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که «روزبازار»هایی در سطح شهر ایجاد کنیم و این کار به حوزه خدمات شهری محول شده و نامه‌ای در این خصوص به فرمانداری ارسال شده است، فرمانداری پیگیر کار است و موضوع با استانداری هم هماهنگ شده است، برنامه ما این است که هر روز در نقطه‌ای «روزبازار» برپا شود.

برخورد قهری با دستفروشان در سنندج، پاک کردن صورت مسئله است

فخری با بیان اینکه معتقد است حضور دستفروشان در پیاده‌رو نوعی تعدی به حقوق دیگر شهروندان است گفت: اما در عین حال باید توجه داشت که برخورد قهری با دستفروشان در سنندج، پاک کردن صورت مسئله است و بر این اساس معتقدیم که باید با یک برنامه مشخص به حل اساسی مشکل اقدام کرد.

همه درآمد فعلی شهرداری در قالب حقوق به همکاران پرداخت می‌شود

وی با اشاره به سؤالات مطرح شده توسط یکی از خبرنگاران و طرح این کنایه که این سؤالات در جایی دیگر طرح و توسط وی مطرح شده بود افزود: اگر در مدت 17 ماه گذشته در شهرداری کاری انجام شده این کار با دستان خالی انجام شده است و همه درآمد فعلی شهرداری در قالب حقوق به همکاران پرداخت می‌شود و ای کاش درآمد به اندازه‌ای بود که می‌توانستیم در طول یک سال چند فرهنگ‌سرا احداث کنیم.

دوره مدیریتی 17 ماهه برای انجام برخی کارها، زمان کوتاهی است

شهردار سنندج یک دوره مدیریتی 17 ماهه را برای ساخت فرهنگ‌سرا، احداث شهربازی، آسفالت همه معابر شهری، احداث چندین تقاطع غیر هم‌سطح و چندین پارک ناکافی عنوان و تصریح کرد: در 17 ماه تنها می‌توان به اندازه 17 ماه کار انجام داد و این موضوع نباید در ارزیابی‌ها فراموش شود؛ بماند آنکه شهرداری در مدت مذکور با یک رکود درآمدی و نیز نبود اعتبار مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد ظرف ماه آینده شهربازی سرپوشیده سنندج افتتاح می‌شود گفت: اگر کودکان این شهر جایی مناسب برای بازی و تفریح ندارند من مدیر از بابت این امر شرمنده هستم و ای کاش دیگر مدیران هم احساس شرمندگی و دین می‌کردند.

پیگیری‌ برای ثبت سنندج در یونسکو به عنوان پایتخت موسیقی ایران

فخری به پیگیری برخی کارهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: پیگیری‌ها برای ثبت سنندج در یونسکو، به عنوان پایتخت موسیقی ایران، در حال انجام است اما باید بدانیم که انجام این کار در یک مدت کوتاه امکان‌پذیر نیست.

برنامه شهردار برای ساماندهی ترافیک میدان آزادی سنندج ضمن اشاره به مشکلات پل هوایی

وی به موضوع ترافیک در میدان آزادی سنندج و مشکلات پل هوایی احداث شده در این نقطه اشاره و اظهار کرد: یک سال است که با آموزش و پرورش توافق کرده‌ایم که خیابان‌های مجاور ساختمان ناحیه یک آموزش و پرورش، هم از طرف خیابان مولوی و هم دور میدان آزادی را هر کدام حدود 5 متر تعریض کنیم و با انجام این کار خود به خود پل باید برداشته شود.

شهردار سنندج گفت: یکی از کارهایی که در سنندج انجام شد و متأسفانه جواب نداد پلی بود که در میدان آزادی برپا شد؛ در زمان احداث بنده مشاور استاندار بودم، به شهرداری هم اعلام کردم که هویت میدان آزادی را به هم نزنید ولی این کار انجام شد.

قطعات پل هوایی میدان آزادی سنندج به اسم قطعه اصلی خریداری شده ولی چینی است

وی به مشکلات پل اشاره کرد و افزود: هزینه زیادی صرف این پل شده است؛ قطعات پل به اسم قطعه اصلی خریداری شده ولی چینی است و 24 ساعت به طور مداوم قابل استفاده نیست و هرچه هزینه هم برای آن صرف می‌شود، بی فایده بوده و مجدداً دچار مشکل می‌شود و این پروژه جزو فرصت‌های از دست رفته در این شهر است.

برنامه‌ای که «فخری» برای قهرمانان ورزشی سنندج در نظر دارد

فخری به فراهم شدن مقدمات حل مشکلات باشگاه ورزشی شهرداری سنندج اشاره و تأکید کرد: یک برنامه‌ریزی انجام شده و مشغول تهیه مرام‌نامه‌ای برای ارائه به شورای شهر به منظور تصویب آن هستیم که اجازه بدهند در شهرداری دو کار انجام شود؛ نخست آنکه به ما اجازه بدهند جوانانی را که مقام‌های قهرمانی جهانی و آسیایی کسب می‌کنند در شهرداری سنندج استخدام کنیم و دوم آنکه شهرداری با تدارک برنامه‌هایی از قهرمانان ورزشی تجلیل کند.

وی درباره بدهی ادارات به شهرداری گفت: تا هفته آینده 20 میلیارد تومان از طریق اوراق به شهرداری پرداخت می‌شود و با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات شهرداری حل می‌شود.

گزارش عملکرد مختصر شهردار سنندج در حوزه عمرانی

شهردار سنندج به کارهای انجام شده توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: سال 94 در سطح شهر سنندج 21500 تن آسفالت در سطح معابر مصرف شد و در سال 95 این مقدار به 45500 تن رسید و امسال هم 28900 تن آسفالت در معابر مصرف شده است.

وی گفت: شهرداری عدالت در ارائه خدمات عمرانی در سطح شهر را همواره مد نظر داشته و نقاط حاشیه و مرکز شهر را یکسان می‌بیند.

فخری افزود: امسال حدود 7 میلیارد تومان اعتبار برای نایسر در نظر گرفته شده و این علاوه بر اعتباراتی است که شهرداری دارد.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی برای انجام چند کار اساسی انجام شده است اظهار کرد: عملیات احداث پل قشلاق که احداث آن اواخر سال 94 آغاز شده و 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت امسال به پایان رسید و اتمام پروژه در کاهش معضل ترافیک بسیار اثرگذار بود.

وی گفت: احداث تقاطع غیر هم‌سطح قرآن هم 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالاً تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ عملیات احداث بلوار 36 متری دگایران هم 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پیمانکار ساخت تقاطع غیرهمسطح بسیج هم ظرف 10 روز آینده انتخاب خواهد شد؛ بلوار ورودی ننله هم دو بانده می‌شود و مناقصه آن به زودی برگزار می‌شود؛ اجداث محدوده انتهای بلوار کردستان هم به زودی وارد فاز برگزاری مناقصه می‌شود.

فخری افزود: اینها مختصری از عملکرد شهرداری در ماه‌های گذشته بود و امکان انجام کارهایی بیشتر از این، ظرف 17 ماه، آن هم با دست خالی، وجود نداشت و رضایت نسبی مردم هم حاصل شده است.

شانس 20 درصدی که رئیس شورا برای ماندن شهردار قائل شد و تقدیر فخری از وی!

وی با اشاره به سؤالی درباره اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر سنندج و ذکر این نکته که شانس انتخاب مجدد فخری 20 درصد است گفت: 20 درصد شانس بسیار زیادی است و من ممنونم که برای ما این مقدار شانس قائل شده‌اند چرا که با توجه به ذکر این نکته از طرف رئیس شورای شهر که 20 کاندیدا برای شهرداری مدنظر اعضا است نتیجه می‌گیریم که هر فرد 5درصد شانس دارد و شانس ما هم 4 برابر دیگر گزینه‌ها خواهد بود.

شهردار سنندج با بیان اینکه بحث ماندن یا رفتن من از شهرداری هفته آینده نهایی خواهد شد به برخی مطالب مطروحه در فضای مجازی و تهمت‌هایی که زده می‌شود اشاره کرد و گفت: برخی افراد هنوز فرهنگ استفاده از فضای مجازی را ندارند که البته این افراد در هر شرایطی در درجه اول باید در محضر الهی پاسخگویی اعمال خود باشند و در درجه بعد هم باید به قانون پاسخگو باشند و ما دعا می‌کنیم خداوند از تقصیرات همه ما درگذرد.

اگر قرار است درباره عملکرد کسی قضاوت شود، انصاف باید ملاک قرار گیرد

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است درباره عملکرد کسی قضاوت شود، انصاف باید ملاک قرار گیرد گفت: ماندن یا رفتن شهردار جزو اختیارت اعضای شورای اسلامی است و هیچ کس هم نمی‌تواند اختیار اعضا را نقض کند؛ اگر قرار باشد در مسند شهرداری سنندج بمانم با افتخار می‌مانم و خدمتگزار مردم شریف این دیار خواهم بود و اگر شورای شهر این مسئولیت را از دوش من برداشت باز هم با افتخار در کنار مردم بزرگوار این شهر خواهم بود و به شهردار منتخب کمک می‌کنم؛ امیدوارم منتخبان مردم در فضایی آرام و با رعایت مصالح مردم در مورد شهرداری تصمیم‌گیری کنند؛ این ردا شاید به تن برخی نیاید ولی هر کس انتخاب شود امیدوارم مورد تأیید همگان قرار گیرد تا بتواند بهتر به مردم خدمت کند.

میانگین مدرک تحصیلی در شهرداری سنندج «سیکل» است

فخری سپس به ارائه گزارشی درباره منابع انسانی شهرداری سنندج پرداخت و افزود: از 2145 نفر پرسنل شاغل در شهرداری، 1133 نفر زیردیپلم، 508 نفر دیپلم، 163 نفر فوق‌دیپلم، 275 نفر لیسانس و 66 نفر فوق‌‌لیسانس هستند؛ مدرک 53 درصد نیروهای شاغل در شهرداری سنندج زیردیپلم است و 24 درصد دیپلم هستند، بنابراین به نظر می‌رسد میانگین مدرک تحصیلی در شهرداری سنندج «سیکل» است.

اضافه شدن 1300 نفر نیرو به پیکره شهرداری سندج ظرف 10 سال!

وی به تحلیل آماری نیروهای شاغل در شهرداری سنندج ادامه داد و اظهار کرد: سال 86 شهرداری سنندج 890 نفر نیرو داشته است و سال 95 شمار نیروهای شاغل در شهرداری به 2132 نفر رسیده یعنی ظرف 10 سال حدود 1300 نفر به پیکره شهرداری اضافه شده است؛ اگر میانگین هزینه‌های هر نفر نیرو را 3 میلیون تومان در نظر بگیریم این پرسنل اضافه شده به مجموعه شهرداری در سال حدود 50 میلیارد تومان هزینه به شهرداری تحمیل می‌کنند و حال سؤال بنده این است که اگر این 50 میلیارد تومان در یک سال در اختیار شما باشد چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید؟ می‌توان ظرف یک سال همه معابر شهر را آسفالت کرد، یا 5 تقاطع غیر هم‌سطح احداث کرد؛ یا 10 پارک در سطح شهر احداث کرد؛ یا کل ناوگان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی را به روز کرد؛ شما محاسبه کنید با سالی 50 میلیارد تومان ، ظرف 5 سال چه اتفاقاتی در این شهر خواهد افتاد؟

در دوره مسئولیت من تنها یک نفر به پرسنل شهرداری اضافه شده است

شهردار سنندج در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک که خود شما چند نفر را به بدنه شهرداری اضافه کرده‌‌اید گفت: در دوره مسئولیت من تنها یک نفر به پرسنل شهرداری اضافه شده و این فرد به عنوان مسئول آموزش به انجام وظیفه مشغول است و استدلال ما برای این بکارگیری هم این بود که آموزش در شهرداری ضعیف است و لازم است این آسیب برطرف شود.

وی افزود: قوی‌ترین مدیر هم اگر در رأس یک دستگاه قرار گیرد مادامی که بودجه در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد و تا این مشکل حل نشود نمی‌توان دیگر مشکلات را برطرف کرد.

فخری به بدهی شهرداری هم اشاره و خاطر نشان کرد: گزارش‌هایی که ارائه می‌شود توسط همکاران تهیه شده و ما فقط آن را ارائه می‌کنیم و به همین خاطر این امکان را در نظر می‌گیریم که اشتباهاتی در آن وجود داشته باشد و انتظار داریم رسانه‌ها در مورد آنچه ارائه می‌شود تحقیق کنند.

هم‌اکنون مقدار بدهی شهرداری سنندج 56 میلیارد تومان است

وی گفت: طبق آنچه به ما ارائه شده، بدهی تا پایان سال 94، 68 میلیارد تومان بوده است، با کارهای که انجام شده در سال 95 هم 20 میلیارد تومان به این بدهی اضافه شده است؛ تا پایان سال 95، 31 میلیارد تومان از بدهی شهرداری هم پرداخت شده است؛ هم‌اکنون مقدار بدهی شهرداری سنندج 56 میلیارد تومان است و این آماری است که تا این لحظه در اختیار ما قرار گرفته و ممکن است بدهی‌های تازه‌ای در راه باشد و مقدار آن در آینده مشخص شود.

شهردار سنندج افزود: در فضای مجازی اتهامی علیه ما مطرح شده بود که فلانی در دوره مدیریتش 200 میلیارد تومان بدهی برای شهرداری ایجاد کرده است! البته معتقدم شهردار خوب کسی است که بدهی ایجاد کند به شرطی که، پول صرف انجام کار عمرانی شده باشد.

کل مطالبات شهرداری سنندج 158 میلیارد تومان است

وی به طلب شهرداری هم اشاره و اظهار کرد: کل مطالبات شهرداری سنندج 158 میلیارد تومان است که 20 میلیارد از این مبلغ را خوشبختانه دولت به صورت اوراق به ما پرداخت کرده است؛ مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی حدود 77 میلیارد تومان و از اشخاص حقوقی حدود 80 میلیارد تومان است.

فخری به عملکرد صادقانه اعضای دور چهارم شورای شهر سنندج اشاره کرد و گفت: شهادت می‌دهم این افراد دلسوز شهر بودند و اگر کاری هم در سنندج انجام شد نتیجه تعامل منطقی شهرداری و شورای اسلامی شهر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار