معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: هیئت دولت در نشست اخیر خود با بازگشایی و فعالیت بازارچه مرزی سیف در شهرستان مرزی سقز موافقت کرد.
کد خبر: ۴۸۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 27 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: موضوع بازگشایی بازارچه سیف سقز به صورت ویژه در دستور کار استانداری کردستان، وزارت کشور و معاونت اول ریاست جمهوری و شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته بود.

وی گفت: بازگشایی بازارچه سیف مورد موافقت نهادهای نظامی، امنیتی و مرزبانی مستقر و مرتبط با بازارچه های مرزی قرار گرفت و منتظر ابلاغیه نهایی برای بازگشایی و استقرار واحدهای اداری به منظور شروع دوباره فعالیت‌های این بازارچه هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: بازگشایی بازارچه مرزی سیف با توجه به موقعیت استراتژیک سقز به عنوان پل ارتباطی شمالغرب با اقلیم کردستان عراق، می تواند نقش مهمی در تحولات اقتصادی، رونق بازار و تجارت و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت کولبری در پنج معبر مرزی در کردستان گفت: 2 معبر مرزی در بانه، 2 معبر مرزی در مریوان و یک معبر در سروآباد قرار دارد.

آشناگر افزود: در این نشست هیئت دولت همچنین تصمیم گرفت که 2 معبر مرزی بانه در مرز سیرانبند و 2 معبر مرزی مریوان در مرز شیخان ادغام شده و معبر مله خورد سروآباد همچنان ابقا شود.

وی با اشاره به مزایای ادغام این معابر کولبری اظهار کرد: در این معابر ادغام شده علاوه بر اینکه تجار می‌توانند کالاها را ترانزیت کنند و هر کولبر تا سقف پنج میلیون ریال تخفیف بازرگانی دریافت کند، عمق فعالیت های کولبری برای روستاییان از 15 کیلومتر به 20 کیلومتر مرز افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار