نماینده سنندج، دیواندره و کامیارن در گفت‌وگو با تابناک:
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با ارائه این پیشنهاد به دولت که از جغرافیای کردستان فردی توانمند برای استانداری این استان تعیین شود گفت: استاندار بعدی کردستان هنوز انتخاب نشده و وزارت کشور هم درباره تعیین استاندار، تاکنون هیچ صحبتی با نمایندگان کردستان نداشته است.
کد خبر: ۴۹۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 12 September 2017

سیداحسن علوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به سخنان وزیر کشور درباره تعیین تکلیف استانداران، اظهار کرد: چنین به نظر می‌رسد که وزارت کشور در بحث تغییر استانداران، کار را در درون مجموعه وزارتخانه آغاز کرده، به این معنی که موضوع را ابتدا با جابجایی برخی استانداران دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها در سطح جامعه درباره وضعیت استاندار کردستان، خیلی جدی نبوده و تنها در حد «یک بحث» حول این موضوع است، گفت: استاندار بعدی کردستان هنوز انتخاب نشده و وزارت کشور هم تاکنون درباره استاندار کردستان هیچ صحبتی با نمایندگان استان نداشته است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک کردستان درباره وضعیت احتمالی استاندار فعلی کردستان تصریح کرد: اگر تصمیم وزارت کشور این باشد که «زاهدی» در دولت دوازدهم هم استاندار باشد و نظر خود وی هم در این موضوع لحاظ شود با توجه به سکونت خانواده در تهران، احتمال دارد «زاهدی» مایل باشد در استانی عهده‌دار این مسئولیت شود که از نظر مسافت به تهران نزدیک‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور تاکنون درباره جانشین احتمالی استاندار فعلی کردستان هم صحبتی با نمایندگان استان نداشته گفت: حتماً لازم است در این باره جلسه‌ای با حضور همه نمایندگان کردستان برگزار شود.

علوی با اشاره به اینکه استاندار کردستان علاوه بر اینکه لازم است فردی «سیاسی» باشد باید مدیری اجرایی، باتجربه، دلسوز و حتماً پاک‌دست باشد افزود: مجمع نمایندگان استان هم تاکنون جلسه‌ای برای بحث در مورد استاندار آینده کردستان تشکیل نداده، هرچند اعضای مجمع نمایندگان استان قبلاً جلساتی داشته و همه همکاران متفق‌القول بوده‌اند که باید در زمینه انتخاب استاندار بعدی کردستان تا آنجا که در حوزه اختیارات قانونی نمایندگان است و دولت از آنها مشورت می‌خواهد دقت نظر داشته و مصالح مردم شریف استان برای‌شان اولویت نخست باشد.

وی خاطر نشان کرد: دغدغه مشترک نمایندگان کردستان در مجلس، توسعه همه جانبه استان و حل مشکلات مردم با توجه به ظرفیت‌های در اختیار دولت است بنابراین ما به انتخاب هرگزینه‌ای، رضایت نخواهیم داد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط امروز استان، کردستان به استانداری نیاز دارد که آن فرد در درجه نخست از خود عبور کرده و به دور از هرگونه شعارگرایی به این مردم نجیب خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه کردستان تا امروز به اندازه کافی قربانی شعارگرایی شده و این رویه ناصواب باید پایان یابد افزود: در پروسه انتخاب استاندار بعدی کردستان هر زمان احساس کنیم بناست فردی به ما تحمیل شود که در مقایسه با استاندار فعلی، توانمندتر نیست، بی‌تردید پیشنهاد ما آن خواهد بود که زاهدی، «فعلاً» ابقا شود.

علوی تأکید کرد: پیشنهاد ما به دولت آن است که در درجه نخست در جغرافیای استان کردستان فردی توانمند برای سمت استانداری انتخاب شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
جناب علوى لطفا دستاوردهاى زاهدى براى کردستان بجز استخدام ... و اخد دکترى براى او را براى موکلین تان تشریح فرمائید
روزى ز سر سنگ عقابى به هوا خاست .........چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید
گفتا ز که نالیم که از ماست که برماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
اینکه 10 روز مانده به مهلت تعیین شده توسط وزیر کشور برای تعیین تکلیف استانداران هنوز هیچ صحبتی با نمایندگان کردستان نشده موضوع عجیبی است!
یا وزارت کشور بنا بر ابقای زاهدی دارد یا استاندار بعدی کردستان تعیین شده و این موضوع برای جلوگیری از پیش آمدن حواشی احتمالی تا لحظه آخر مخفی باقی می ماند
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
دم نمایندگان ما گرم که آخر گدشت و مهمان نوازى و معرفتندو.... که خدمات بى سابقه و ماندگار کویر نشینان را قدر شناسند ؟؟؟؟!!!!!! و اف به نمایندگان قزوین و فارس که از ورود منجى تمام مشکلات کردستان به استانشان جلوگیری کردند ؟؟؟؟!!!!!!
در حیرتم که وکلاى ما چرا توان و..... دفاع از مردم را ندارند و .....
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
مدیران اجرایی کردستان بهتر از ما به این امر واقف هستند که مهندس علوی از آن دست نمایندگانی است که کمتر در مسائل اجرایی دخالت می کند با این حال بیشترین اختلاف نظر را با زاهدی داشته و این برای کردستان موهبت است
اما در عجبم جناب علوی چرا حاضر شده در مصاحبه عنوان کند که در شرایطی با ابقا زاهدی موافق است!
من جای آقای علوی بودم میگفتم حاضریم استاندار کردستان با هرکدام از استانداران سایر استان ها جابجا شود
حلقه مدیران ناتوان کردستان تنها با رفتن زاهدی خواهد شکست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
جناب آقای علوی فرموده اند 0به انتخاب هر گزینه ای رضایت نمی دهیم0
سوال من از نماینده محترم این است که مگر رضایت و عدم رضایت شما برای دولت اهمیتی هم دارد؟
بهتر است نمایندگان استان بیش از این به وجهه خود و مردم کردستان خدشه وارد نکنند
دولت انتصاب استانداران را در حیطه وظایف خود می داند و آنطور که پیداست برای نظر نمایندگان هم اهمیتی قائل نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
مگه کردستان استاندار داشت که حالا بخوان عوضش کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
قوه مجریه مستقل هست و برای تعیین استانداران هیچ رایزنی با نمایندگان نباید صورت گیرد مثل قوه قضاییه ایا در انتخاب دادستانها با کسی رایزنی میکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار