فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۹۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 19 September 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان، سردار محمدحسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار کرد: دفاع مقدس یک اقدام تاریخی است و هیچ ملتی نباید تاریخ کشورش را فراموش کند.

وی به اراده و ایستادگی سربازان دفاع مقدس در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: شور انقلابی، معنوی و دینی برگرفته از مرجعیت دینی و پاسداشت اعتقادات دینی بود که ما را در این دفاع مقدس و درگیری نابرابر با همه دشمنان اسلام پیروز گرداند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان توانمندی موشکی، آمادگی نیرو‌های مسلح و خودباوری ملی را از برکات هفته دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور عظمت‌های خلق شده به دست مدافعین این ملت است.

وی گفت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت و نهادینه‌کردن فرهنگ جهاد از مهم‌ترین اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

سردار رجبی با تاکید بر اهمیت هفته دفاع مقدس در کردستان افزود: مردم کردستان در جنگ تحمیلی هم در برابر ضدانقلابی که ارزش‌های انقلاب و توسعه استان کردستان را هدف قرار داده بودند و هم در برابر دشمنان بعثی جنگیدند و غیور مردان و زنان این دیار با گذشت از جان و مال خود و با ایستادگی به پیروزی رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند و چشمگیر سپاه بیت المقدس در کردستان برگزاری کنگره ۵۴۰۰ پیشمرگان مسلمان کرد بود که در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد و به برگزاری این کنگره با یک اقدام فرهنگی بزرگ در سال آینده در کردستان خبر داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این برنامه ها فقط به هفته دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود و در طول سال به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی نامگذاری اولین روز از هفته دفاع مقدس را معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت و سلامت دانست و افزود: رژه نیروهای مسلح در کردستان و برخی از شهرستان‌ها، حضور بسیجیان و همه نیروها در نماز جمعه، برگزاری ورزش همگانی و پیاده روی خانوادگی و توجه به سلامت روحی کارکنان از برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز خواهد بود.

سردار رجبی دومین روز را علم و فناوری، جوانان و سربازان دانست و گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس و دانشگاه‌ها و حضور جوانان در عرصه‌های علم و فناوری از دیگر برنامه های این روز است.

وی افزود: بصیرت افزایی، دشمن شناسی، استکبارستیزی در سومین روز، تبیین نقش انقلاب اسلامی و وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و مبارزه با استکبار جهانی از برنامه های روز شمار این هفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های زنان اسوه‌های ایثار، تجلیل از رزمندگان و بررسی اهمیت نقش خانواده، تبیین نقش رهبری در کیان اسلامی و اهمیت پدافند غیرعامل در مقابله با ترفند دشمن از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی اصناف، توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید از جمله برنامه‌های روزهای دیگر از هفته دفاع مقدس خواهد بود.

سردار رجبی به رفع محرومیت در استان اشاره کرد و افزود: تا زمانی که مسئولان ما از پشت میز‌های خود بلند نشوند و به مناطق محروم سری نزند عمق محرومیت در این استان را درک نخواهند شد.

وی در راستای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان کردستان تاکید کرد: سپاه تمام توان خود را در جهت رفع محرومیت و محرومیت زدایی به کار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار