مدیر شیلات کردستان خبر داد
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار و ۸۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و سردآبی در کردستان تولید شود که این میزان ۵۵۰ تن بیشتر از پارسال است.
کد خبر: ۵۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 04 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، رحمان میرزایی اظهار کرد: تا پایان سال جاری بیش از ۶ میلیون قطعه بچه ماهی سردآّبی در استان تولید می‌شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ تن ماهی سردآبی بسته بندی و فرآوری شده از شهرستان دهگلان به کشورهای روسیه، عراق و امارات و میزان قابل توجهی ماهی زنده نیز از طریق بازارچه‌های مرزی استان به کشور عراق صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید شیلات در استان باید به بیش از ۱۸ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه کردستان هم اکنون در زمینه تولید ماهیان سردآبی و صید و استحصال از منابع آبی در رتبه نهم کشوری قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۲۵۶ مزرعه پروش ماهیان سردآبی در قالب 3 مجتمع و ۱۳۰ مزرعه خرد و ۲ منظوره و انفرادی در استان در تولید ماهی فعالیت دارند.

میرزایی افزود: مجتمع سیروان سروآباد در حال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع‌های پرورش ماهیان سردآبی کردستان است که فاز اول این مجتمع هم اکنون در حال بهره‌برداری است و فاز دوم آن به ظرفیت یک هزار و ۱۲۰ تن در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در پایاب سد سیازاخ دیواندره نیز به ظرفیت ۴۰۰ تن از سوی بخش خصوصی در حال احداث است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مزرعه ۱۲۰ تنی پرورش ماهی سردآبی در پایاب سد آزاد سنندج نیز امسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در دو سد زیویه کامیاران و گلبلاغ بیجار هم 2 طرح پرورش ماهی در حال بهره برداری است و برنامه‌ریزی برای توسعه پروژه ۲ سد سورال و سنگ‌سیاه دهگلان نیز با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان در دست اقدام است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: روشهای نوین آبزی‌پروری یا قفس‌های شناور در سدهای غیرشرب استان از برنامه‌های شیلات در آینده خواهد بود.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار