مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی کردستان:
مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم اکنون 200 کیلومتر از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی کردستان غیرقابل تردد است.
کد خبر: ۵۰۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 08 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، رامین محمودی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 90 کیلومتر از 160 کیلومتر برنامه احداث راه های روستایی کردستان در نیمه نخست سال جاری احداث شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه این اداره تا پایان فصل کاری سال جاری 70 کیلومتر باقیمانده در حال اجرا است گفت: برای اجرای 160 کیلومتر راه روستایی برنامه ریزی شده در سال جاری 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که تا کنون 300 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: هم اکنون میانگین راه‌های آسفالته روستایی کردستان 46 درصد است که اداره کل راه و شهرسازی در نظر دارد با اجرای یک هزار و 200 کیلومتر دیگر این میزان را به میانگین 66 درصد کشور برساند.

وی گفت: اجرای یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی جدید نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص این میزان می توان طی 2 سال میانگین کردستان را به میانگین کشوری رساند.

محمودی افزود: هم اکنون 2 هزار و 800 کیلومتر از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی استان آسفالته شده که حدود 600 کیلومتر آن با هزینه 2 هزار میلیارد ریالی در دولت یازدهم احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال 92 میانگین برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته 36 درصد بود بوده که خدمات انجام یافته در دولت یازدهم موجب ارتقای 10 درصدی این میزان شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم اکنون یک هزار و 100 کیلومتر راه دسترسی روستایی در مراحل مختلف از جمله احداث، زیرسازی و آسفالت قرار دارد که اتمام سریع آن نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز آن است.

محمودی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بارش های برف در آینده نزدیک ادامه داد: هم اکنون 200 کیلومتر از 6 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی کردستان غیرقابل تردد است.

وی افزود: بیشتر راه‌های غیر قابل تردد خاکی و شوسه است که به علت بارندگی غیر قابل تردد یا مشکلات ترددی مواجه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار