دعوت گزینشی از رسانه‌ها برای پوشش جلسه تودیع و معارفه استاندار
کد خبر: ۵۰۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 13 October 2017

جلسه تودیع و معارفه استاندار کردستان قرار است فردا برگزار شود؛ به گفته مدیرکل حراست استانداری قرار بوده همه رسانه‌ها به جلسه مذکور دعوت شوند و این تصمیم، اتفاقاً منطبق بر دیدگاه استاندار جدید در حوزه رسانه است؛ اما انگار حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری، هنوز از «قزوین» دستور می‌گیرد که رسانه‌ها گزینشی دعوت شده‌اند!

به گزارش تابناک کردستان، بخشی از بدنه روابط عمومی استانداری کردستان توسط افرادی اداره می‌شود که پس از انتصاب «زاهدی» به عنوان استاندار و تغییر مدیرکل روابط عمومی، با اراده شخصی بکارگیری شده‌اند و از آنجا که این عده، راه «قانون» را برای استخدام طی نکرده‌اند بعید است هیچ‌گاه خود را مکلف به اطاعت از آن بدانند.

دیدگاه استاندار جدید کردستان درباره رسانه‌ها بسیار روشن، دقایقی پس از گرفتن رأی اعتماد از هیئت دولت در گفت‌وگوی «بهمن مرادنیا» با تابناک کردستان مشخص شد: «به دنبال برقراری یک رابطه بسیار خوب با رسانه‌ها خواهم بود»؛ مدیرکل حراست استانداری کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد: «قرار بوده همه رسانه‌ها به جلسه تودیع و معارفه استاندار دعوت شوند» و این گفته هم، یعنی اتخاذ یک تصمیم منطبق با قانون و البته منطبق بر دیدگاه استاندار جدید.

و اما در ماده 5 از فصل سوم قانون مطبوعات آمده است: «کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت این قانون حق قانونی مطبوعات است»؛ در ماده 19 بند ث منشور حقوق شهروندی که به امضای رئیس جمهور رسیده آمده است: «شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه‌ قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند. رعایت این حق توسط همه مسئولین و کارکنان الزامی است».

موضوع کاملاً روشن است؛ دعوت گزینشی از رسانه‌ها عملی فراقانونی است؛ در تضاد با دیدگاه تعاملی استاندار جدید کردستان درباره رسانه‌هاست؛ خلاف خواست مدیرکل حراست استانداری به عنوان یکی از متولیان اصلی برگزاری جلسه است.

الغرض؛ حوزه استاندار کردستان و نیز کسانی که در زمان استانداری «زاهدی» در روابط عمومی استانداری به صورت فراقانونی بکارگیری شده‌اند انگار برای دعوت رسانه‌ها به جلسات هنوز از قزوین دستور می‌گیرند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خان بلوکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
وای به حال کردستانی ها .این میقانی را در اراک با یک سیلی محکم آقایی بنام غف......ری به قزوین فرستادند. به نظرم کردستان کارگاه خوبی است برای آموزش.
طغاری بشکند ماستی بریزد
جهان گرددبه کام کاسه لیسان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار