نماینده مریوان و سروآباد در مجلس:
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از بازگشایی مرز رسمی باشماق مریوان در روز چهارشنبه سوم آبان خبر داد و گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این مرز، فردا از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 24 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، منصور مرادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به بسته شدن مرز رسمی باشماق در روزهای گذشته و تاثیر این موضوع بر معیشت و درآمد مردم، پیگیری‌های لازم برای بازگشایی این مرز از طریق مسئولان وزارت کشور انجام شد.

وی گفت: در جلسه‌ای که امروز با حضور معاون پارلمانی وزیر کشور، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و برخی از فعالان اقتصادی شهرستان مریوان در محل وزارت کشور برگزار شد، مهمترین مشکلات مربوط به بسته شدن مرز باشماق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده دستور بازگشایی مرز بین‌المللی باشماق مریوان توسط معاون امنیتی وزیر کشور، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و مسئولان دستگاه‌های امنیتی صادر و به مسئولان ذیربط اعلام شد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین درآمد مردم شهرستان مریوان از طریق انجام مبادلات مرزی است لذا بسته شدن مرز باشماق در روزهای گذشته باعث نارضایتی مردم شده و وضعیت رکودی را در این شهرستان ایجاد کرده بود.

مرادی افزود: با وجود بسته بودن مرز باشماق و توقف فعالیت‌های اقتصادی و صادرات و واردات کالا، مرزهای کولبری در شهرستان های مریوان و سروآباد باز بود.

وی از صدور تخفیف سود بازرگانی در مرز باشماق مریوان نیز خبر داد و اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، دستور 15 درصد تخفیف سود بازرگانی در مرز باشماق مریوان صادر شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سایر مرزهای کشور از این درصد تخفیف برخوردار هستند با اعمال این طرح انگیزه بازرگانان و تجار برای فعالیت در مرز باشماق مریوان هم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مرز باشماق مریوان به عنوان کریدور غرب کشور شناخته شده است، افزود: تاکنون به دلیل عدم مدیریت واحد مرزی و عدم توجه دستگاه‌های مربوطه از حداکثر ظرفیت و پتانسیل این مرز استفاده نشده که امیدواریم با توجه به تفکر اقتصادی استاندار جدید کردستان شاهد رونق اقتصادی در این مرز باشیم.

مرادی از تحویل نقشه‌های مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به مجلس شورای اسلامی نیز خبر داد و تأکید کرد: امروز نقشه‌های هفت منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی از طرف دولت به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد.

وی گفت: با بررسی‌های به عمل آمده از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی طرح یک فوریت آن در روزهای آینده در مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار