مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در اجرای بند هـ تبصره 9 قانون بودجه سال 96 با ساماندهی و تغییر کاربری 16 هزار مترمربع از فضاهای آموزشی استان موافقت شد.
کد خبر: ۵۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 25 October 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی اظهار کرد: در اجرای بند هـ تبصره 9 قانون بودجه سال نود و شش 16 هزار متر مربع از فضاهای آموزشی استان ساماندهی و تغییر کاربری داده شد.

وی گفت: با حضور معاون عمرانی استانداری کردستان و اعضای مربوطه نشست کمیسیون ماده 5 برگزار و با ساماندهی و تغییرکاربری 16 هزار متر مربع از فضاهای آموزشی استان موافقت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 96 بر اساس بند هـ تبصره 9 قانون بودجه به آموزش و پرورش اجازه داده است که در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، نسبت به بهینه سازی کاربری بخشی از املاک در اختیار خود اقدام کند، تصریح کرد: در این راستا بخشی از فضاهای مورد نیاز در سطح استان شناسایی و در جلسات متعدد کاری پیرامون تغییر کاربری آنها بحث و تبادل نظر و در نتیجه تصمیم گیری شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این امکان قانونی بخشی از فضاهای مازاد و با موقعیت اداری و تجاری با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی تغییر کاربری داده می شود، ایجاد در آمد پایدار به منظور تقویت سرانه‌های مدارس استان و ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی و همچنین زیباسازی، بهینه‌سازی و ساماندهی فضاهای فرسوده را از مهم‌ترین اهداف این برنامه عنوان کرد.

قربانی افزود: با اجرای این برنامه، تحولی عظیم در سطح استان صورت خواهد گرفت که در مرحله مقدماتی اجرای آن موجب بهره‌گیری بهینه از فضاهای در اختیار و زیباسازی واحدهای آموزشی و بویژه ایجاد درآمد همیشگی و پایدار برای مدارس سطح استان شده و اقدامی بی سابقه در سطح کشور و استان است.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس و با توجه به تأییدیه کمیسیون ماده 5 استان 16 هزار متر مربع از ساختمان‌های در اختیار آموزش و پرورش در 13 شهرستان و منطقه تغییر کاربری داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تقدیر از حمایت‌های مسئولان استان و اهتمام دست اندرکاران امر گفت: کردستان یکی از معدود استانهایی است که تاکنون موفق شده با بهره‌گیری از این ظرفیت قانونی، بخشی از فضاهای آموزشی در اختیار را تغییر کاربری داده و از کمیسیون ماده 5 تاییدیه بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار