رئیس هیئت بوکس کردستان گفت: 33 تیم از 31 استان کشور در بیست و هفتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی در سنندج به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۵۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 26 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، اکبر جوهری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از فردا جمعه پنجم آبان 230 ورزشکار از سراسر کشور در 10 وزن در سالن آزادی سنندج با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 60 نفر کادر فنی این ورزشکاران را همراهی و هدایت می‌کنند افزود: مسابقات به صورت تک حذفی خواهد بود و به سه نفر اول در هر وزن جایزه داده خواهد شد.

رئیس هیئت بوکس کردستان هدف از میزبانی این رقابت‌ها را نشان دادن فرهنگ کُردی آمیخته با فرهنگ ایران کهن عنوان و تصریح کرد: در هر وزن مدعیان تراز اول کشور حضور دارند که امیدواریم ورزشکاران کردستانی هم نتیجه خوبی بگیرند.

وی سطح آمادگی بوکسورهای کردستانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تیم بوکس کردستان توانمند، یکدست و با انگیزه است.

جوهری با اشاره به اینکه تیم بوکس استان، 40 روز در اردوی آمادگی بوده است افزود: امیدواریم تیم کردستان بهترین جایگاه را در این رقابت‌ها کسب کند؛ هرچند در صورت عدم موفقیت، چیزی از ارزش‌های این تیم کم نخواهد شد.

وی یکی از مشکلات بوکس را در سال‌های اخیر، بی توجهی به این ورزش در سطح ملی ذکر و اظهار کرد: بوکس زیباترین رشته ورزشی و مهیج ترین ورزش برای مردم است؛ بنابراین نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

رئیس هیئت بوکس کردستان گفت: هیئت بوکس کردستان چند سال اخیر مظلوم بوده که نسبت به دیگر ورزش‌ها توجه کمتری به آن شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه در بیان مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه و مطبوعات باید زبان گویای مردم باشد مسائل و کمبودها را بیان کند.

جوهری با بیان اینکه مطبوعات در مسائل اجتماعی منتقد باشند تاکید کرد: البته نقد باید منصفانه و قلم نیز باید رسالت اصلی خود یعنی خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی گفت: رسانه‌ها باید در سایه صداقت، واقعیت‌ها را به مردم گفته و از تخریب بپرهیزند.

وی اعتیاد را یکی از بزرگترین معضلات حال حاضر کشور و کردستان ذکر کرد و افزود: معتقدم که تربیت یک ورزشکار، یک معتاد را در جامعه کم می‌کند.

رئیس هیئت بوکس کردستان با بیان اینکه اعتیاد دامنگیر بسیاری از خانواده‌ها شده است اظهار کرد: باید یک بار با دل و جان به این حوزه ورود کنیم و برای کاهش و نابودی اعتیاد گام برداریم.

بیست و هفتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور انتخابی تیم ملی، یادواره 5400 شهید کردستان، پنجم تا نهم آبان در سالن آزادی سنندج برگزار می شود و تماشای آن برای علاقمندان رایگان است.

هم اکنون بیش از یک هزار بوکسور بیمه شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار