فرمانده سپاه ناحیه سنندج خبر داد
‎فرمانده سپاه ناحیه سنندج به تشریح تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش اعتیاد در قالب طرح کرامت 2 پرداخت و گفت: این طرح در 6 محله حاشیه شهر سنندج اجرا شده است.
کد خبر: ۵۱۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 28 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ سیدعیسی رحیمی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای کنترل اعتیاد در محله های نایسر، حسن آباد، ننله، کانی کوزله، عباس آباد و تقتقان (اسلام آباد) از محلات حاشیه ای شهر سنندج با حضور ائمه جماعت(ماموستا) به تشکیل شوراهای محله اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه معتمدین محل، هیئت امنای مساجد و خیرین در این شوراها حضور دارند، گفت: در ابتدا به تشکیل بانک اطلاعاتی برای شناسایی افراد معتاد و توزیع کنندگان مواد مخدر اقدام شد و جلسات مشاوره‌ای برای این 2 گروه تشکیل دادیم اما هدف‌گذاری ما بر روی افراد معتاد است.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج با اشاره به اینکه تیمی از بسیجیان خواهر و برادر به منازل این افراد می روند، تصریح کرد: با کمپ‌های ترک اعتیاد نیز هماهنگی شد و هزینه ترک اعتیاد در این کمپ ها برای این افراد را به نصف کاهش دادیم تا اگر فرد معتاد نتواند هزینه را پرداخت کند با کمک دستگاه‌های دیگر او را به این کمپ‌ها بفرستیم.

وی گفت: از ابتدای امسال که این طرح آغاز شده تاکنون 600 نفر از افراد معتاد موافقت کرده‌اند به کمپ ترک اعتیاد بروند و 50 نفر را نیز تاکنون به کمپ فرستاده‌ایم که تحت درمان قرار گرفته‌اند.

عیسی‌زاده با تاکید بر اینکه این افراد را پس از ترک رها نمی‌کنیم، افزود: معتاد پس از ترک نیاز به درمان روحی و روانی دارد که جلسات مشاوره‌ای مختلفی برای او تشکیل می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌های افراد معتاد را نیز رها نمی‌کنیم و کارگاه‌هایی ایجاد شده که این افراد علاوه بر آموزش، حرف مختلف در آن می‌توانند با کسب مهارت به کار و تولید مشغول شوند و هر کارآفرینی بتواند برای این افراد شغل ایجاد کند، در ازای هر نفر 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج با بیان اینکه این طرح سراسری است، گفت: دولت از بسیج در این زمینه کمک خواسته است و وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و درمان نیز به صورت مستقیم با بسیج همکاری می‌کنند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار