مسئول پیش بینی هواشناسی کردستان خبر داد
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از روز پنجشنبه یک سامانه بارشی قوی وارد منطقه می شود که تا روز یکشنبه هفته آینده منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۱۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 30 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، نشمیل احمدیانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به منطقه نخستین بارش پاییزی در کردستان ثبت شد که این بارش با وزرش باد شدید همراه بود.

وی گفت: با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور، بارش هایی در مناطق مختلف این استان ثبت شده که تا صبح امروز بیشترین بارندگی در ایستگاه های اصلی در مریوان با چهار میلی متر و در بین ایستگاه های فرعی در ایستگاه ترجان شهرستان سقز با هفت میلی متر ثبت شده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: این سامانه بیشترین فعالیت خود را به شکل رگبار باران و وزرش باد شدید نشان داد و تاکنون بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه هزار کانیان با سرعت 70 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی گفت: با فعالیت این سامانه که تا فردا در منطقه حاکم خواهد بود دمای هوا تا 6 درجه در منطقه کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن تا روز پنجشنبه در بعد از ظهرها شرایط ابرناکی و ناپایدارای هوا وجود دارد.

احمدیانی افزود: از روز پنجشنبه یک سامانه بارشی قوی وارد منطقه می شود که تا روز یکشنبه هفته آینده منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیشترین فعالیت این سامانه در روزهای جمعه هفته جاری و یکشنبه هفته آینده خواهد بود و بارش های مناسبی برای استان پیش بینی می‌شود.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق غربی و جنوبی استان بویژه شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، سنندج و دهگلان خواهد بود.

وی افزود: با توجه شرایط جوی در استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار عراق حجم عظیمی از گرد و غبار به آسمان مناطق وارد می‌شود.

احمدیانی پیش بینی کرد تا سه روز آینده سیستم گرد و غبار آسمان استان را تحت تاثیر قرار دهد که به علت وزرش باد و رگباران باران شدت غلظت آن در ساعات مختلف متفاوت خواهد بود.

وی گفت: با ورود این موج گرد و خاک، میزان دید افقی در شهرستان بانه به کمتر از 2 هزار و 500 متر کاهش پیدا کرده که هفت هزار و 500 متر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد کمتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار