با رسیدن شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا به 9 برابر حد مجاز
رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آلودگی هوای سنندج صبح سه شنبه با رسیدن شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا به 9 برابر حد مجاز (500 شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناک قرار گرفت و این روند صعودی است.
کد خبر: ۵۱۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 31 October 2017

به گزارش تابناک کردستان، کژال حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا به حدود 9 برابر حد مجاز رسیده است، اظهار کرد: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد خطرناک است و به بیماران قلبی و عروقی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می شود از منزل خارج نشوند.

وی گفت: طی هفته جاری هوای سنندج شاهد آلودگی به دلیل بروز پدیده گرد و غبار است به طوریکه روزهای شنبه و یکشنبه هوای این شهر در وضعیت ناسالم و روز دوشنبه نیز در وضعیت ناسالم برای افراد حساس قرار گرفته است.

دید افقی در کردستان به یک هزار متر کاهش پیدا کرد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان هم گفت: با استقرار موج گرد و غبار در منطقه میزان دید افقی در برخی مناطق این استان به کمتر از یک هزار متر کاهش پیدا کرده است.

علی‌پناهی افزود: دید افقی در بانه و زرینه یک هزار متر است و این میزان در سنندج یک هزار و 500 متر، هزارکانیان 4 هزار متر و در سقز 5 هزار متر رسیده است.

وی اظهار کرد: این گرد و غبار امروز و فردا نیز آسمان منطقه کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج از روز چهارشنبه (فردا) از غلظت آن کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار