مدیرکل صید و شکار محیط ‌زیست خبر داد
مدیرکل صید و شکار سازمان محیط ‌زیست گفت: در سال ۹۶ در دو استان کشور یعنی خوزستان و کردستان ۵۰ درصد آتش‌سوزی کل کشور را که ۲۷۹۰ هکتار بود، شاهد بودیم.
کد خبر: ۵۱۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 02 November 2017

به گزارش تابناک کردستان، علی تیموری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: روندی که از سال ۹۳ در دستور کار قرار دادیم، آن بود که نقاط بحرانی آتش‌سوزی در سطح کشور را شناسایی کنیم و یگانمان را هم به تجهیزات اطفای حریق مجهز کنیم و آمادگی لازم را هم داشته باشند.

وی گفت: با پیگیری این روند توانستیم از سال ۹۳ که ۶۷۰۰ هکتار آتش‌سوزی در مناطقی تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست داشتیم، هر سال این عدد را کاهش دهیم و با تفاهمنامه با وزارت دفاع و سازمان هوا فضای سپاه، برای استفاده از بالگرد، کاهش این عدد تسریع هم شد؛ به نحوی که در سال ۹۴ به ۳۴۰۰ هکتار کاهش یافت و سال ۹۵، ۲۳۰۰ هکتار آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست داشتیم.

مدیرکل صید و شکار سازمان محیط ‌زیست تصریح کرد: در سال ۹۶ در دو استان کشور یعنی خوزستان و کردستان ۵۰ درصد آتش‌سوزی کل کشور را که ۲۷۹۰ هکتار بود، شاهد بودیم. علی‌رغم استفاده به دفعات بالگرد به دلیل سختی کار، مسیر، گرمای شدید هوا در منطقه شیمبار و همچنین در کردستان به دلیل ملاحظات امنیتی و نظامی و عدم امکان ورود محیط‌بانان، شاهد آتش‌سوزی در مناطق بودیم.

وی گفت: در ۲۸ استان که برخی از آنها، استان‌های بسیار حساس ما از جمله فارس، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هستند که سال‌های قبل هر ساله دچار آتش‌سوزی‌های وسیع می‌شدند، آتش‌سوزی نداشتیم و در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ کاهش داشتیم و اگر سال ۹۶ را با سال ۹۳ مقایسه کنیم به حدود ۶۰ درصد کاهش آتش‌سوزی دست یافته‌ایم.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار