نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل کردستان در سال 95، (29.4 درصد) اعلام شد
مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در تازه‌ترین گزارش خود نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی در کردستان را 29.4 درصد اعلام کرده است و طبق گزارش یاد شده، بالاترین نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی پس از کرمانشاه، مربوط به کردستان است.
کد خبر: ۵۲۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 12 November 2017

به گزارش تابناک کردستان، معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اوایل آبان‌ماه جاری در همایش بزرگداشت روز ملی آمار که در استانداری کردستان برگزار شد، گفته بود: «بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ بیکاری افراد تحصیل‌کرده کردستان (۲۲.۳ درصد) است».

حالا مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در قالب گزارشی، جدول جمعیت فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی بر حسب وضع فعالیت اقتصادی را به تفکیک استان‌های کشور منتشر کرده است؛ در این گزارش نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی کردستان در سال 95، (29.4 درصد) اعلام شده است.

براساس نتایج گزارش، بالاترین نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی به ترتیب به استان‌های کرمانشاه (34.9 درصد) و کردستان (29.4 درصد) اختصاص دارد.

در گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین آمده است: «در بین گروه‌های عمده رشته تحصیلی، بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب مربوط به گروه‌های، علوم کامپیوتر (41.4 درصد)، حفاظت محیط زیست (37.6 درصد) و هنر (28.0 درصد) بوده و کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه دامپزشکی (8.7 درصد) است.

کردستان استان دوم کشور از نظر آمار بیکاری افراد تحصیل‌کرده+نمودار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل!!!
در حال تحصیل شاغل محسوب میشه
اصلاح کنید لطفا!
مدیر پایگاه مخاطب گرامی
با سلام
آنچه در خبر تابناک کردستان منتشر شده عیناً همان عنوانی است که در گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده و رسانه اجازه دخل و تصرف در آن را ندارد.
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار