استاندار کردستان:
استاندار کردستان با تبیین این نکته که با توجه به پتانسیل‌های بخش کشاورزی و معادن در کردستان عدد و رقم اعلام شده در خصوص صادرات استان و نیز سهم کردستان در صادرات کشور به هیچ وجه رضایتبخش نیست گفت: برای حل مشکلات کردستان باید از شعار دادن و سخنرانی کردن دست بکشیم.
کد خبر: ۵۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 13 November 2017

به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در استانداری کردستان برگزار شد با تسلیت جان‌ باختن تعدادی از هموطنان در استان کرمانشاه بر اثر زلزله شب گذشته به مباحث مطرح شده در جلسه درباره اهمیت بحث صادرات، تولید و اشتغال اشاره و اظهار کرد: نکاتی درباره برخی مشکلات مطرح شده در جلسه یادداشت کردیم و آنها را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصل 44 گفت: رهبر انقلاب در آن زمان که سیاست‌های کلی اصل 44 را ابلاغ فرمودند متوجه مشکلات و ضرورت تقویت بخش خصوصی بودند.

استاندار کردستان با ابراز تأسف از اجرایی نشدن مطلوب سیاست‌های اصل 44 تصریح کرد: مقصر اصلی در این باب به نحوی ما دولتی‌ها هستیم که زمینه حضور جدی و واقعی بخش خصوصی را در عرصه اقتصاد فراهم نکرده‌ایم.

وی گفت: «ضرورت توجه به بخش خصوصی و تولید و اشتغال» یکی از شعارهای ما از زمان حضور در استان بوده و همه مستحضر هستید در دو سال گذشته هم شعار سال در کشور پیرامون بحث اقتصاد بوده است و این انتخاب بر اساس نیازهای کشور بوده است هر چند به نظر می‌رسد ما توجه شایسته را به این مسئله نداریم.

مرادنیا به جلساتی که با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در مدت حضور خود در استان برگزار کرده اشاره کرد و افزود: به فعالان بخش خصوصی اعلام کرده‌ایم که در صحنه حضور پیدا کرده و ما را هم در کنار خود ببینند چرا که معتقدم هرجا گره‌ای هست باید آن را با همکاری هم باز کنیم تا مشکلات استان کردستان را کاهش دهیم.

وی به آمار ارائه شده در جلسه پیرامون صادرات استان اشاره و خاطر نشان کرد: آمار ارائه شده در بحث صادرات استان اصلاً آمار رضایتبخشی نیست؛ شرایط ما نباید با سایر استان‌های کشور همسان باشد چرا که در کردستان فرصت‌هایی وجود دارد که بسیاری از استان‌های دیگر کشور از آنها بی‌بهره هستند و سؤال این است که چرا نباید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاندار کردستان گفت: هفته گذشته از مرز باشماق مریوان بازدید کرده و از نزدیک مشکلات مرز را رصد کردیم و به افرادی مسئولیت دادیم که ظرف مدت یک‌ماه به نابسامانی‌ها در مرز باشماق پایان دهند و خود بنده مصمم هستم با تمام توان این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دریافت‌های بی‌حساب و کتابی در مرز باشماق صورت می‌گیرد و سوال ما این است که چرا مسئولین بی‌توجهی می‌کنند مگر ما می‌توانیم بدون قانون وجوهی را دریافت کنیم؟

مرادنیا به مشکلات انبارها در مرز باشماق اشاره و تأکید کرد: وضعیت انبارها در مرز باشماق رضایت‌بخش نبوده و مشکلاتی دارد که باید حتماً حل شود، همینطور لازم است زیرساخت‌های بخش حمل و نقل و سایر بخش‌ها تقویت شود تا صادرات استان افزایش پیدا کند.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های بخش کشاورزی و معادن در کردستان عدد و رقم اعلام شده در خصوص صادرات استان و نیز سهم کردستان در صادرات کشور به هیچ وجه رضایتبخش نیست.

استاندار کردستان افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی مسئول پیگیری جذب سرمایه‌گذاری و ساماندهی بخش صادرات شده است.

وی به درخواست‌های فعالان اقتصادی مبنی بر تقویت ارتباط با آنسوی مرز اظهار کرد: دو روز پیش با معاون اول رئیس جمهور جلسه داشتیم که در آن جلسه درخواست کردیم یا در خود استان ارتباط با آنسوی مرز را مجدداً برقرار کنیم یا کار را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری نماییم؛ در این ارتباط شب گذشته هم در سنندج، با سرکنسول ایران در سلیمانیه دیدار داشتیم و از وی خواستیم ارتباطات را هرچه سریع‌تر برقرار کند.

مرادنیا درباره بازارچه سیف سقز هم گفت: این بازارچه مشکلات زیرساختی دارد، دو هفته پیش درباره این بازارچه و مشکلات آن پیگیری‌هایی انجام شد و دستور سرلشکر باقری در این باره آن بود به محض اینکه زیرساخت‌ها در بازارچه سیف سقز آماده شد این بازارچه باز شود.

وی در ارتباط با مشکل نبود نقدیندگی هم که در جلسه به آن اشاره شد افزود: جلساتی با بانک‌ها برگزار شده و مجدداً از مدیران بانک‌ها می‌خواهم فضا را باز کنند و از معاون اول رئیس جمهور هم درخواست کرده‌ام که در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور در استان، به مشکلات این حوزه رسیدگی شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه علاقه‌ای به شعار دادن ندارد تصریح کرد: همه از صحبت، سخنرانی و شعار خسته شده‌ایم چرا که این کار در عمل مشکلی را حل نخواهد کرد؛ باید آستین‌ها را بالا زده و کارهای اجرایی را دنبال کنیم تا بتوانیم به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

وی خطاب به همه دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های صادراتی و فعالیت در مرز گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم همه باید برای حل مشکلات همکاری کنند و این یک دستور اداری است، برای حل مشکلات استان باید از شعار دادن و سخنرانی کردن دست بکشیم و با همفکری به دنبال پیدا کردن راهکار باشیم؛ مشکلات جامعه از قبیل نبود اشتغال و وضعیت نامطلوب اقتصادی مربوط به همه ماست؛ تا کی می‌خواهیم مانع‌تراشی کرده و مشکل ایجاد کنیم و بر مقررات دست‌وپاگیر نابجا اصرار کنیم؟

مرادنیا افزود: در اتاقم بر روی فعالان بخش خصوصی باز خواهد بود، حاضرم هر کاری برای حل مشکلات این بخش لازم باشد در چهارچوب وظایف قانونی خود انجام دهم البته همانطور که در همان روزهای نخست کار به اعضای اتاق بازرگانی اعلام کردیم کسانی که به ما مراجعه می‌کنند باید برای حل مشکلات راهکار هم ارائه کنند، بیان مشکلات به صورت مبهم گره‌ای را باز نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: همفکری و همراهی دولت و بخش خصوصی یک ضرورت است و برای رسیدن به آنچه مطلوب است یک اراده ملی و عزم استانی لازم به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار