فرماندار بیجار مطرح کرد
فرماندار بیجار با اشاره به اینکه ضعف‌هایی در تست کشتار، پست قرنطینه و عدم رعایت موارد بهداشتی توسط دامداران، سبب افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در بیجار شده گفت: متأسفانه آمار مبتلایان تب مالت در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 195 به 351 نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۳۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 30 November 2017

به گزارش تابناک کردستان، بیژن زندیه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با تشریح وضعیت بغرنج کشتارگاه سنتی بیجار اظهار کرد: کشتارگاه سنتی شهرداری بیجار، به علت کمیت و کیفیت نامطلوب خدمات بهداشت محیط، امنیت غذایی اهالی بیجار را به خطر انداخته است.

وی گفت: حفظ امنیت غذایی، بهداشتی و سلامت جمعیت 89 هزار نفری شهرستان بیجار، مهم‌تر از اشتغال چند 10 نفر است.

فرماندار بیجار با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های همجوار، کشتارگاه‌های سنتی را تعطیل کرده و از استان‌های دیگر گوشت مورد نیاز خود را تامین می‌کنند تصریح کرد: دغدغه بهداشت و سلامت جامعه شهرستان بیجار، از اولویت های مهم و غیر قابل گذشت در برنامه کاری کارگروه امنیت غذایی است.

وی گفت: برخی احتمال افزایش قیمت گوشت پس از تعطیلی کشتارگاه را مطرح کرده‌اند اما قیمت گوشت بر اساس یک مصوبه کشوری تعیین و هزینه حمل و نقل توسط دولت پرداخت می‌شود بنابراین تعطیلی کشتاگاه تاثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت.

زندیه همچنین به افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: متأسفانه آمار مبتلایان تب مالت در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 195 به 351 نفر افزایش یافته است.

وی در رابطه با علت افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در شهرستان بیجار باوجود انجام واکسیناسیون مرتب دام‌های سبک و سنگین اظهار کرد: ضعف‌هایی در تست کشتار، پست قرنطینه و عدم رعایت موارد بهداشتی توسط دامداران، باعث افزایش مبتلایان در 6 ماهه نخست امسال شده است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار