رئیس شورای شهر سنندج به تابناک خبر داد
دو عضو شورای شهر سنندج اوایل آبان در جلسه‌ای مباحثی درباره مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز مطرح کرده و از ساخت‌وساز غیرمجاز دستگاه‌های دولتی سخن گفتند؛ با پیگیری موضوع، رئیس شورای شهر وعده داد نام دستگاه‌هایی را که دست به ساخت و ساز غیرمجاز زده‌اند افشا کند؛ «شریعتی» به وعده خود وفا کرد!
کد خبر: ۵۳۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 01 December 2017

به گزارش تابناک کردستان، جلال شریعتی و فرزاد زارعی، دو عضو شورای اسلامی شهر سنندج اوایل آبان‌ماه مباحثی درباره مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز مطرح کردند که جالب توجه بود.

پس از جلسه یادشده «تابناک کردستان» در گزارشی با عنوان «کدام دستگاه‌های دولتی در سنندج ساخت‌وساز غیرمجاز داشته‌اند؟» موضوع را پیگیری و از اعضای شورای شهر دعوت کرد تا نام دستگاه‌های دولتی متخلف را رسانه‌ای کنند و رئیس شورای اسلامی شهر هم در تماس با خبرنگار تابناک وعده داد در این خصوص اقدام کند؛ «شریعتی» دیروز به وعده خود جامه عمل پوشاند.

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک با اشاره به انجام ساخت و ساز غیرمجاز توسط برخی دستگاه‌ها و ادارات اظهار کرد: اگرچه هنوز از جزئیات کامل موضوع بی‌اطلاع هستم اما استانداری کردستان در محدوده این دستگاه و در فضای باز دست به ساخت و ساز زده در حالی که پروانه ندارند.

وی گفت: شهرداری وظیفه دارد یا پیگیری لازم را برای مجاب کردن استانداری کردستان به اخذ پروانه انجام داده یا پرونده را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

شریعتی افزود: از شهردار خواسته‌ایم که برای احقاق حقوق شهرداری اقدام کند و اطمینان داریم که استانداری کردستان با توجه به حمایت‌های که قبلاً از شهرداری به عمل آورده در این فقره هم به گونه‌ای اقدام نمی‌کند که حقوق شهروندان تضییع شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شهردار جدید سنندج، پیگیری این موضوع را در دستور کار خود دارد یا خیر تصریح کرد: شهردار در جریان موضوع هست و آن را پیگیری کرده اما بنده از جزئیات امر اطلاع کافی ندارم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج به موارد دیگر در این زمینه اشاره کرد و گفت: اوقاف متأسفانه یکی از دستگاه‌هایی است که مالکیت بخش قابل توجهی از عرصه محدوده شهر سنندج را در اختیار دارد و طبیعتاً شهرداری در موارد زیادی نیازمند همکاری و همراهی اوقاف است ولی متأسفانه اوقاف هیچ‌وقت با شهرداری تعامل نمی‌کند؛ از طرفی، هنگامی هم که به ساخت و ساز ورود می‌کند پروانه اخذ نمی‌کند.

وی افزود: اوقاف، برای نمونه، اخیراً در مسیر بلوار مرزداران سنندج ساخت و ساز بدون پروانه انجام داده است.

شریعتی اظهار کرد: انتظار ما از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی آن است که الگویی برای اشخاص حقیقی باشند و اگر در این حوزه کم لطفی‌هایی مشاهده شود مایه تأسف خواهد بود.

وی گفت: همان‌طور که دستگاه‌های مختلف، حق و حقوق خود را بدون کم و کاست از شهرداری اخذ می‌کنند و در مواردی برای این کار دست به مسدود کردن کل حساب‌های شهرداری می‌زنند طبیعتاً انتظار داریم در احقاق حقوق شهرداری که در واقع حقوق مردم است مسائل را رعایت کنند که متأسفانه رعایت نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری نشده افزود: طبق آخرین اطلاع بنده، فکر می‌کنم پرونده فقره اخیر به کمیسیون ماده 100 شهرداری ارجاع شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که شورا برای پیگیری موارد دیگری از این دست چه برنامه‌ای دارد گفت: برای برخی ادارات دیگر هم مواردی وجود داشته که پرونده به ماده 100 فرستاده شده و حکم آن هم صادر شده و ما از شهردار خواسته‌ایم به صورت جدی و بدون اغماض احقاق حقوق شهرداری را پیگیری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج به موردی دیگر از تخلف در این حوزه اشاره کرد و گفت: در بلوار کردستان، فضایی را بدون اخذ مجوز به تجاری تغییر کاربری داده‌اند؛ مالکیت فضای یادشده متعلق به اوقاف است و مجری بنیاد مسکن بوده است.

وی افزود: اینکه کدام دستگاه مرتکب تخلف شده هنوز مشخص نیست ولی ما موضوع را پیگیری کرده و نسبت به احقاق حقوق شهرداری اقدام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
با عرض سلام و پوزش. تابناک جان مثل اینکه تنت برای تکرار محرومیت شرکت در جلسات استانداری و سایر ارگان های دولتی می خارد از گذشته چرا عبرت نمی گیری چرا به پر و پای ارباب قدرت می پیچید این استان افکار عمومی منسجم و کارآمد ندارد
در تمام مواردی که از عملکرد دستگاهها در دوره جناب زاهدی نقد کردی به کدام مورد کوچکترین ترتیب اثری داده شد اگر موردی به نظرت می آید لطفاً به آن اشاره کنید
بپذیرید که در تشخیص قدرت مانور مدیریت زاهدی دچار اشتباه در محاسبه شده بودید مطمئن باشید منش و شیوه دولت دوازدهم در استان تداوم نظرات اجرایی دولت یازدهم تقریباً با همان مجموعه اجرایی قبلی است
پیشنهاد می کنم مسائل سیاسی را کنار گذاشته و به انعکاس مسائل اجتماعی بپردازید آب در هاون نکوبید قدرت نیروهای منتخب زاهدی را دست کم نگیرید وقت و انرژی خود را بیهوده صرف انتقاد نکنید گمان نمی رود گوش شنوایی بیابید
خود دانید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
آفرین به جناب آقای شریعتی
به این می گویند دفاع از حق مردم
البته به نظرم باید شهردار هم پیگیر موضوع باشد و تا حصول نتیجه به کار ادامه داد
پاسخ ها
کردستانی ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
جناب آقای شریعتی لطفا به تجاری سازی همکار و همسایه خودتان نیز در بلوار کردستان که هیچ اعتنایی به شهرداری و شورا نیز نکرد اشاره ای بفرمایید- منظور واحدهای تجاری عضو سابق شورای شهر جناب آقای م است. قانون فقط برای فقیر فقراست و ....
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
وقتی استانداری کردستان در مقابل چشم مردم و مدیران استان دست به ساخت و ساز غیرمجاز میزند و موضوع هم توسط رئیس شورا با این صراحت رسانه ای می شود دیگر چه حرمتی برای قانون باقی می ماند؟
ساخت و ساز غیرمجاز در استانداری در زمان استاندار قانون شکن انجام شده است. وقتی زاهدی یک نفر را از کوچه های اراک پیدا کرد و او را استاندار در سایه این استان کرد معلوم بود چه بر سر استان می آید. این هم نمونه دیگری از بی اعتنایی زاهدی و منصوبانش در کردستان به قانون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
این گزارش گویای عمق فاجعه در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج است وقتی استانداری و اوقاف به این روشنی قانون را زیر پا می‌گذارند دیگر از مردم عادی چه انتظاری میتوان داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
قولی معروف می گوید (عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی)
جناب زاهدی در هر موردی که خود صلاح می دید باکی از قیود دست و پاگیر قانونی نداشت بی اعتنا به این قیود کار خود را پیش می برد و در مدیریت اجرایی اعمال اراده می کرد
جسارت ایشان در اینگونه موارد حاصل تجربه بسیار او در مدیریت کلان اجرایی بود آموخته بود که چگونه کار خود را بدون توجه به هیاهوی رقبا پیش ببرد مگر نه اینکه عبور از موانع قانونی هم صرف نظر از قبح اخلاقی آن نیازمند شجاعت و جسارت است
بهتر نیست نظر را معطوف به حال و آینده کنیم و گذشته را از دست رفته بدانیم اینکه زاهدی صاحب نظر بود و نظر و اراده خود را اعمال می کرد غیر قابل انکار است فقط در ظرف زمان عملکرد زاهدی با استانداران ما قبل و ما بعد او آشکار خواهد شد منتظر بمانیم و ببینیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار